A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.11.10. 11:48 Regénytár

Egy forint behajtása

Világ idiótái egyesüljetek! Egy biztosító előbb hat, majd egy forintot követelt valamelyik ügyfelén, sőt, az APEH-hel is megfenyegette arra az esetre, ha netán nem fizetne. Az egész úgy hangzik, mint egy rossz vicc, vagy mint egy urbánus legenda. A nagyapám jut eszembe róla, aki örök kételkedőként azt sem hitte el, hogy az amerikaiak fölmentek a Holdra. Nem tudom, ezzel kapcsolatban mi lenne a véleménye, és mit gondolnak róla azok, akik nagyapámmal ellentétben még mindig az élők táborát gyarapítják, de akik kételkednek, nekem elhihetik: a hír igaz.

Onnét tudom ezt ilyen magabiztosan, mert pár éve én ugyanebben a cipőben járkáltam, azzal a különbséggel, hogy nem egy biztosító, hanem egy telefontársaság számlázta ki részemre az egy forint tartozásról szóló sárga csekket. Azt történt ugyanis, hogy a szóban forgó cégnél lemondtam a szolgáltatást, de a végelszámolás után kiderült, hogy még mindig lógok nekik, egy darab forinttal. Úgy 2007 környékén történhetett mindez, amikor annak az egy darab forintnak konkrét, gyakorlati értéke egész egyszerűen nem létezett.
 
Emlékszem, jót röhögtem a dolgon, és a csekket fűnek-fának mutogattam, de aztán valahogy elkallódott, mert természetesen nem fizettem be. Úgy gondoltam, ez a történet megér ennyi kockázatot, pláne, ha eszkalálódik, és bírósági ügy lesz a vége. De sajnos erre nem került sor, mert a telefoncégnél belátták, hogy ez az egész egy nonszensz és békén hagytak.
 
Azóta minden bizonnyal tökéletesebbé váltak a módszerek, és a világválság is begyűrűzött, aminek következtében annak az árva egyforintosnak hihetetlenül megnőtt az elvi értéke. Mostanában egyébként is a keménykedés van divatban, a rendnek kell lenni elv, meg hasonlók, sőt az is lehet, hogy az a szegény biztosító csupán beszariságból vitte az APEH-ig ezt az ügyet. A mi magyar mentalitásunkat ismerve az is benne volt a pakliban, hogy az ügyfél följelenti őket hanyag ügykezelésért.
 
Igen, rendnek kell lenni: mindegy, hogy valaki egy forinttal lóg, vagy egymilliárddal, fizessen és kész. A baj csak az, hogy egy ősi, megmagyarázhatatlan civilizációs elv alapján sokkal inkább azokat veszik elő, akik pitiáner összegekkel tartoznak, mint akik sokkal. Tapasztalati tény, hogy a tartozás behajtásának eredményessége fordítottan aránylik a tartozás összegéhez, magyarán, az egy forint kifizettetésének valószínűsége végtelen, az egymilliárdénak pedig nulla.
 
Innentől ez az egész ügyment nem más, mint színtiszta matematika, aminek ugyebár megvannak a maga saját, kicselezhetetlen törvényszerűsége. Elsősorban nagyapámnak üzenem ezt a túlvilágra, nehogy visszajöjjön hozzám kísérteni, és egy gyanútlan pillanatomban jól pofán vágjon.

 

www.regenytar.hu

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr842438126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuci56 2010.11.10. 19:33:52

Valami lehet abban,hogy az adósság összege fordítottan arányos a behajtás sikerességével.Nálunk pl. kábeltelevíziós szolgáltatón keresztül nézzük a TV.-t.A szolgáltatónak rendszeresen fizetjük a díjat,de a közszolgálati TV is igényt tart a pénzünkre,úgyhogy szépen a villanyszámla mellé beírják az ö követelésüket is.Namármost,én úgy gondolom,hogy ugyanazért a szolgáltatásért nem fizetek kétszer.Kérjék a kábelostól.Kaptam egy felszólítást,hogy a tartozásomat egyenlítsem ki,különben bírósági úton fogják behajtani.Nem hiába vagyok konok kun,azért se fizettem.Vártam,vajon mi fog ebböl kisülni.Az egészböl az lett,hogy eltörölték a tartozásom,és nulláról indultak újra.Most már megint összejött egy szép kis summa,de továbbra sem fizetek.Eddig még nem figyelmeztettek.

hacsu 2010.11.11. 08:58:12

@kuci56: Az ötlet remek. Szabadalmaztatni kéne. Ha senki nemfizetné be a sápot, kénytelenek lennének hivatalosan is megszüntetni. Elviekben ilyen egyszerű csak a gyakorlatban nehéz megvalósítani :)
süti beállítások módosítása