A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2011.06.15. 09:19 Regénytár

Költségvetési csalás ok

Olvasom, hogy a kormány berágott és törvényt fabrikált a költségvetését megcsapolók ellen. Ezentúl rigorózusan büntethetők lesznek azok, akik táppénz ürügyén alamizsnákat csalnak ki az államkasszából.

Ez idáig rendben van: az állampolgár még akkor se csaljon ki pénzt a közösből, ha a végső elkeseredés stádiumában leledzik. Mert valljuk be, ez a táppénzes dolog ez idáig erről szólt. Ha valakit kirúgtak a melóhelyéről, és már elmúlt ötven éves – a gyengébbek kedvéért: e kor felett a jóisten sem ad munkát a békés magyar állampolgárnak –, marcangoló lelkifurdalás közepette elment a háziorvosához, és idegalapon kiíratta magát. Így legalább a hideg vízre valót elő tudta teremteni, mert a táppénz másra nemigen elég. Kötve hiszem, hogy azok, akik füstüveges ablakú Mercikben furikáznak és ujjnyi vastag aranyláncok ékeskednek a mindezt kihangsúlyozandó szőrössé tett mellkasukon, jövedelmük bármely százalékát táppénzből valósították volna meg.
 
De ne vonjuk kétségbe azt, hogy a táppénz folyamatosan apasztja az államkasszát. Sok kicsi ugyanis sokra megy, és az is valószínűsíthető, hogy szép számmal akadnak olyanok, akik ezt a dolgot jövedelem-kiegészítésként fogják fel. Mindez lehetséges, de én nem hiszem. A táppénz valahol mindig indokolt, mert aki ereje és magabiztossága teljében van, ráadásul valahol jó fizetésért foglalkoztatják, annak esze ágába sem jut ilyen ellátmányért kuncsorogni.
 
Ebből szervesen következik az, hogy a magyar törvényhozás már megint tévúton jár. Rigorózusan próbál lecsapni egy jelenségre, ahelyett, hogy a jelenség felszámolása ellen tenne meg lépéseket. Ha a politika tudomány, akkor a büntető, elvonó, megszorító intézkedések meghozatala azt a szintet jelenti benne, amikor az ember alibiből kettesre lerak egy érettségit. Más szóval a kilátásba helyezett büntetés a tehetetlenség jele, az ilyesmi törvényhozásilag pedig közhely.
 
Hamarosan tehát újabb alkalom adódik az amúgy is zsúfolt börtöneink népességének növelésére, mert – ha jól értelmeztem – akár több évet is kaphat az, akit ilyen vétségért leültetnek. És ezzel máris a nevetségesség szférájába süllyed ez az egész nemes kezdeményezés, mert hiszen a kettesre leérettségizők is pontosan tudják, hogy a fogva tartás költségei jóval meghaladják azt, amit a táppénz címén zsebre vághatunk. Abban az esetben, ha az őrizeteseknek saját forrásból kéne előteremteniük a fogva tartásukhoz szükséges anyagiakat más lenne a helyzet, de amíg az állam – azaz mi, adófizetők – gondoskodunk erről, addig a börtönbüntetéssel nyomatékosított közspórolás egy nonszensz.
 
Ha tehát a kormány tényleg spórolni akarna és nem egy újabb adag port hinteni bele a már eddig is hunyorgók szemébe, akkor törvényileg meg kellett volna szüntetnie az ingyenes, azaz a közpénzeken történő börtönellátást. Nem hiszem, hogy én vagyok az egyetlen, akinek enyhén szólva nem tetszik az, hogy minden humánus vonást nélkülöző gyilkosokat húsz, harminc évekig tutujgatnak a rács mögött azokból a pénzekből, amelyeket adó formájában a költségvetésébe bepengetünk. Én sokkal jobban szeretném, ha ez a lóvé az utolsó fillérig egészségügyi ellátásra, oktatásra és kultúrára menne, ezért azt javaslom, a börtönben ülőktől vonják meg az alanyi jogon járó költségmentességet. Ha ez megtörténne, és abban a tudatban élhetnénk, hogy a magyar börtönökben fogva tartott több tízezer őrizetes folyamatosan penget az államkasszába az ellátásért, garantálom, hogy sokat javulna a közhangulat.

 

www.regenytar.hu

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr642985314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4427 2011.06.20. 21:01:38

OFF!
Kitűnő bosnyák, szerb filmek vannak (Úton, Besa). Lesz a Cirkusz Kolumbia.
A t. Szerző meg olasz filmre megy!?

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2011.06.20. 21:07:23

A szerző most lazult, de ez nem tart örökké :))

alex4427 2011.07.13. 11:12:01

@Regénytár: Kösz a Cirkusz Kolumbia kritikát!
(Új bemutató: "Turné"!)

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2011.07.13. 11:35:45

@alex4427: A Turnét láttam eredetiben, nagyon jó kis mozi, parádés szereposztással. Megézem majd a hétvégén és írok róla a regénytárra :)

alex4427 2011.07.13. 15:11:36

@Regénytár:
Én tegnap este láttam. Nagyon megfogott és megröhögtetett. (Persze, sírhattam volna is!)
Egy abszurd komédia, egy abszurd háborúról.
És, amennyire én megtudom ítélni, nagyon korrekt a szerb (jugoszláv!?) rendező.

Feliratos. Szerencsére. Szerb, olasz, japán filmeknél (meg egyébként is) nehezen viselem el a szinkront.

Kíváncsian várom egy, a témában (sajnálatosan!?) járatos kritikus/író véleményét!

alex4427 2011.07.18. 16:56:17

@Regénytár: Köszönöm!
Külön köszönöm a bevezetést a jugó filmművészetbe!

Egy pontos azonban elveszítettem a fonalat. Itt:
"...de a rendezői szándék ennél sokkal árnyaltabb." Azaz!?

Ami a nézőszámot illeti, éppen vmi biztatót akartam közölni. Hogy amikor én láttam a Művész mozi kisterme legalább félig tele volt.
De aztán rákattintottam ide:
odeon.hu/boxoffice.phtml
A turné: 105 néző, 20 előadáson.

Régóta gondolom, hogy nem csak a magyar filmmel van baj, hanem a magyar nézővel is!

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2011.07.18. 18:51:15

@alex4427: itt jön utána: Aligha lehet kétséges, hogy ezt a munkáját Goran Marković a kulturálisan még mindig egységes szerb-horvát-szlovén-bosnyák piacra szánta, mert a filmje telis-tele van olyan finom célzásokkal és utalásokkal, amit a kívülállók nem érhetnek meg. Ez az a bizonyos árnyalt dolog, amiről beszéltem és ami sokkal cizelláltabb valami, mint a háború esztelen brutalitásának bemutatása.

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2011.07.18. 18:52:37

van benne egy zavaró elütés érhetnek = érthetnek. bocs

alex4427 2011.07.19. 09:00:29

@Regénytár:
Persze, ezeket a finom célzásokat, utalásokat én sem értem igazán. De talán, akkor abban nem tévedtem, hogy tkp. ez egy jugó rendező, jugó filmje.
És persze szerb is a rendező/forgatókönyvíró. Így meg különösen korrekt, hogy éppen a szerbekkel (az író!) a legkritikusabb.
Köszönöm, még egyszer!
süti beállítások módosítása