A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.08.10. 11:29 Regénytár

Mea culpa

Máma reggel súlyosan megkárosítottam két embertársamat. Igaz, hogy akaratomon kívül történt, de ez nem menthet meg az ilyenkor szokásos bűnbánó eljárástól.

Mint rendesen, ma is betértem abba a kisboltba, ahol egy ideje a reggelimet vásárolom. Gépies cselekvésekhez szokott ember vagyok, ami a szóban forgó kisboltban olyképpen materializálódik, hogy veszek egy túrós táskát meg egy félliteres buborékmentes ásványvizet. A feltétlen igazsághoz az is hozzátartozik, hogy ebbe a kisboltba csak egy hónapja járok (azelőtt a kissé távolabbi ABC-t látogattam).  Döntésemet nagyban befolyásolta az a tény, hogy ez idő tájt fedeztem fel az itt működő látványpékséget, amely csak úgy ontja magából a finom, ropogós früstökre valót.
 
A boltban egy sunyi ábrázatú, idős bácsi ül a kasszánál. Legfőbb jellegzetessége az, hogy sosem veszi el a felé nyújtott pénzt. Ragaszkodik hozzá, hogy letegyem arra a műanyag tálcára, amely direkt erre a célra készült, és használatos szerte a nagyvilágban. A visszajárót sem adja át, hanem leteszi ugyanide, és közömbösen nézi, hogy a folyton lecsúszó válltáskámmal küszködve, nagy nehezen fölkaparintom. A bácsi mellett egy savóképű fiatalember lézeng a boltban. Ő a tulajdonképpeni látványpék, aki egy erre a célra kifejlesztett villával fölmarkolja és nejlonzacsiba teszi a túrós táskát.
 
Első látogatásaim alkalmával a bácsi szabályszerűen bepötyögte a kasszába a fizetendő összeget, de aztán, látva, hogy csak egy koránkeléstől bágyadt  alak vagyok, egyre többször megfeledkezett erről. Én természetesen nem tettem szóvá a dolgot, de sosem voltam annyira bágyadt, hogy ne vegyem észre a csalást. Mosolyogva folytattam az utamat, és arra gondoltam, ezzel a nem beütéses módszerrel napi több száz forinttal is megkárosíthatják az APEH-et, amely a teljes szigorával súlytana le rájuk, ha ezt a stiklit megtudná. Mert nálunk a jövedelemnek az utolsó piculáig adózottnak kell lennie, ha a fene fenét zabál akkor is.
 
Talán a mindenkiben meglévő, egészséges  értelemben vett Robin Hood-i dacosságom is közrejátszott abban, hogy cinkos némasággal tűrtem a két alkalmazott kereset-kiegészítési játékát, mígnem ma egy merész elhatározással sajtos pogácsát kértem az ásványvizem mellé. Ennek viszont nem az volt az ára, amit megszokhattam. A bácsi elhadarta, mennyit kell fizetnem, de mert álmos voltam, nem értettem tisztán. Visszakérdeztem, és ösztönösen ránéztem a kassza kijelzőjére. Nem látszott rajta semmi, de a bácsi sietve bepöttyentette a szóban forgó, pár száz forintos összeget.
 
Mi tagadás, megsemmisülten kotródtam ki a boltból. Úgy éreztem magam, mintha hátba támadtam volna ezt a két embert, akiknek még a nevét sem tudom. Most biztosan árulónak tartanak, pláne azok után, hogy egészen idáig falaztam nekik. Ez a gondolat nemcsak elszomorít, hanem el is szégyenkeztet. Egy dolog vigasztal csupán: ma négyszázharminc forint adózott bevétellel gazdagítottam a nemzetgazdaságot. De akkor is: mea culpa.
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr652211439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.08.10. 15:55:44

jaja... de azért ezt sem kéne, ha jól belegondolok - a természetes az volna, hogy mindenki jövedelme egyformán adóalap legyen, ne csak azoké, akiknek kizárólag bérjövedelme keletkezhetik. Ha öntudatos emberként, mindig elkérném a számlát, amit azért utánam vágnak sok helyen (postán, fagyisnál)akkor kellenének a kukák is az utcára, amibe beledobhatnám... de azt mondom, hogy adja csak ide mindenki, ha már kifizettem... inkább hordom hazáig a zsebemben.

hacsu 2010.08.10. 22:46:34

Nem is olyan ártatlan dolgok ezek. Az, hogy egy közértben nem ütnek be egy 400 Ft-os tételt nem tűnik világrengetőnek, de nagyban is ugyanez megy. Az elv ugyanaz, és az eredmény is: mindig mi szívunk, akiknek a háta mögött történik.

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2010.08.11. 08:51:19

Megnyugtatásként közlöm mindenkivel, hogy máma ismét helyreállt a világ rendje: a bácsi nem ütötte be a kasszába a túrós táska árát. Úgy látszik, nem olvassa ezt a blogot :)
süti beállítások módosítása