A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.04.13. 12:04 Regénytár

Gázkészülék és féreglyuk

Tegnap rábukkantam egy hipotézisre, hogy univerzumunk nagy valószínűséggel egy féreglyukban helyezkedik el. Ennél nekem valóbb témát keresve sem találhattam volna, hiszen középiskolás korom óra folytatok aktív kozmológiai elmélkedéseket, bár ezt csak úgy magamban teszem, nehogy hülyének essek ki.

Ez a féreglyukas vízió ragyogó alkalmat kínált arra, hogy előlépjek az ismeretlenség homályából és az emberiség elé tárjam hosszú időn át érlelt világkeletkezés-elméletemet, de mielőtt nekiláthattam volna az írásnak, el kellett intéznem egy bagatell ügyet. Minden évben kapok egy formanyomtatványt attól a gázkészülék-szerelő cégtől, aki tíz évvel ezelőtt a cirkómat beüzemelte. Visszafogottan, ámde határozottan presszionálnak arra, hogy végeztessem el velük a készülék éves szervizelését, amire egészen idáig fittyet hánytam. A cirkóm tíz éve biztosítja számomra a meleg vizet, és most sincs vele bajom, de tíz év az ugyebár tíz év. Emberi számítás szerint végső ideje lenne kicserélni benne az elektródákat, és kifújni belőle a port, ezért az elodázgatás politikáját feladva, úgy döntöttem, ma felhívom a levélben talált számot, és megállapodok a szervizelés időpontjáról. Aztán jöhet a féreglyuk.
 
A telefont az első csengetés után felvette egy hölgy, és karcos hangon megkérdezte, honnét hívom és mi a készülékem típusa. Bediktáltam az adatokat, mire ő kapásból rávágta, hogy a szervizelés hétezer lesz, plusz háromezer forint kiszállási díj, és holnap kilenc és dél között jön a mester. Nem szokásom kötözködni, de volt néhány észrevételem. Megkérdeztem például, hogy a javítás vajon akkor is hétezerbe kerül, ha a cirkó egész belsejét ki kell cserélni, vagy ez pluszban jön rá az alapra. Azt is jeleztem, hogy a megadott időpont számomra egyáltalán nem jó, legyen szíves, javasoljon néhány alternatívát, a hétvégét is beleértve. A hölgy erre gorombán nekem támadt, hogy az időpont fix, hétvégén pedig nem dolgoznak.
 
Nem tudom, Einstein mit szólt volna ehhez, én például minden bátorságomat összeszedve kijelentettem, hogy nem értem, miért tetszik rám mérges lenni, hiszen csak további időpont lehetőségekre lettem volna kíváncsi. Azt nem tettem hozzá, csak gondoltam, hogy elvégre én vagyok a megrendelő, aki fizet, ők pedig a szolgáltatók, akik hozzám, a megrendelőhöz igazodva - ha időpontilag rigolyás vagyok, akár emelt díjat is számlázva -, de kiszolgálnak. 
 
Azt már nem mondhattam el, hogy magam is tevékenykedtem a szolgáltatói szektorban, amikor szerkesztő voltam, mert a szerzők engem is folyton hívogattak, hogy mi a helyzet a kézirataikkal. Tapadósak voltak, akár a bogáncs és hozzá kiállhatatlanok, mégis kötelességemnek éreztem, hogy udvariasan beszélgessek velük, mert hát valamiféle vigaszt vagy megerősítést vártak tőlem, és ezen a téren nem hagyhattam őket cserben.
 
Az a hölgy a vonal túlsó végén nagyon régimódi képződmény lehetett, mert nem tudta, hogy a mai, netes világban az ember csak beüti a keresőbe, hogy gázkészülék javítás és máris özönlenek hozzá a jobbnál jobb ajánlatok. Megköszöntem a segítséget, aztán fél perc alatt találtam egy olyan készülékszervizt, amely azzal hirdette magát, hogy hétvégén is dolgozik. 
 
Most már hozzáfoghattam volna a féreglyukas íráshoz, ha nem marad meg bennem tüskeként ez a közjáték. Nem mondhatom, hogy mindörökre letettem a kozmológiai témákról, de jelen pillanatban szemernyi kedvem nincs hozzájuk. A világ sorsa sokszor ilyen kicsinységeken múlik.

 

www.regenytar.hu

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr711917218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alex4427 2010.04.13. 13:22:50

Réges-régen, a diktatúrából azért (is) szerettem a demokráciába/kapitalizmusba utazni, mert ott rendesen, kedvesen kiszolgálják az embert.
Na! Ma már nálunk is demokrácia/kapitalizmus van. Állítólag. De rendes/kedves kiszolgálás...

kuci56 2010.04.13. 16:27:43

Szerintem hagyd a francba azt a szervizt,találtál másikat,de mindenképp írd meg azt a "féreglyukas" dolgot!

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.04.13. 20:08:40

Én is cirkótulaj vagyok, ráadásul francia márka gazdája, az azonban biztos, hogy ezeknél a kütyüknél típushibák vannak, és a diszpécser általában már a tünetekből tudja, mi a baj. Amellett, a szerelő autójában általában minden esetre van orvosság. Ha nincs, akkor viszont tényleg nagy a baj (legalábbis, sokba fog kerülni).
süti beállítások módosítása