A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2009.11.27. 09:49 Regénytár

Jog a gyilkolásra

Képzeljük el azt a helyzetet, amikor egy tizenkilenc éves, jóravaló egyetemista fiú reggel fölkel, és az ilyenkor szokásos tevékenységek elvégzése után bemegy a campusra, ahol agyonlövik. Már az is iszonyatos lenne, ha elgázolná a villamos, vagy ha ráesne a fejére egy tégla, de az, hogy lelövik, véleményem szerint minden borzalmat fölülmúl. A villamos alá egy rossz mozdulat következtében is alá lehet esni, és a magyar bérházállomány fizikai állapotát látva az sem csoda, ha lemállik róluk ez meg az. De amikor az egyetemi órán kap golyót valaki, az már a világ vége.

Könnyű erre azt mondani, hogy a demokráciában sajnos előfordul az ilyesmi, vegyük elő példának az USÁ-t, mert ott szinte heti rendszerességgel van ilyen balhé, nem csoda, hogy ez divat hozzánk is begyűrűzött. Most mindenki nagyon bölcs és nagyon tudja, mit kellene tenni az elkövetővel, meg a fegyvertartási előírásokkal, a tanintézetek őrzéséről nem is beszélve, a híradások pedig tele vannak közhelyes megállapításokkal.
 
Alig hiszem, hogy valaki ki merné jelenteni azt a nyilvánvaló igazságot, hogy a 23 éves gyógyszerészhallgató, aki halomra lőtte a csoporttársait, nem annyira bűnelkövető, mint amennyire áldozat.  Félreértés ne essék, nem valamiféle bonyolult, raszkolnyikovi párhuzamkeresés után jutottam erre a megállapításra, és nem is a keresztényi megbocsátás mondatja ezt velem. Ez a figura azért áldozat, mert nem volt képes ellenállni annak a hihetetlenül erős pszichikai hatásnak, ami a tévéből meg a filmekből pillanatnyi szünet nélkül zúdul a nagyérdeműre. Nincs olyan este, amikor a ma már elérhető több száz csatornának legalább a fele ne adna valamilyen receptet a gyilkolásra. Tegnap is, amikor alig néhány órával a pécsi eset után, nyilvánvalóan lazítási szándékkal lerogytam a tévé elé, a rendelkezésemre álló csatornamennyiség között csak egyet találtam, amelyen nyoma sem látszott az erőszaknak.
 
A manapság sok nyomást megélt m1-en Kemény István költő beszélt az irodalomról. Keményt személyesen ismerem, és ez a mostani eszmefuttatása sem tért el nagyban az élő beszédben alkalmazott technikájától: lassan, ráérősen szövögette a mondatait, ami egy jó, pörgős, bosszankodós nap után kifejezetten idegesítő tud lenni. Rögtön el is kapcsoltam onnét, és tettem egy laza kört a távirányítóval, de aztán, mint a saját farkába harapó kutya, csak visszatértem ugyanide, mert kiderült, hogy a többi helyen csupa agyonkoptatott klisékből összetákolt sorozatot adnak. 
   
Ha nincs Kemény István zsolozsmázva előadott monológja az irodalomról, és ha nekem is van egy kilencmilliméteres Parabellumom, a tévéadás inspiratív erejétől megittasulva azonnal betárazom, és vitustáncot járva elindulok vele az éjszakába gyilkolászni. Ez a kényszer mondatja ki velem még egyszer azt is, hogy a pécsi lövöldöző nem elkövető, hanem áldozat, és az a csoda, hogy nem szaladgálnak százával a hozzá hasonlóak, bár a tévéből jövő ihlet fokozódásával ez előbb vagy utóbb, de egészen biztosan be fog következni.
 
Szerintem egyetlen megoldás van erre az egészre: törvényileg meg kéne engedni az ámokfutást az embereknek. Mindenki ott tömeggyilkolhat, ahol, és ahogyan a kedve diktálja, az egyedüli feltétel az, hogy ezt megelőzően köteles egy kilencmilliméteres Parabellumból golyót röpíteni a saját fejébe. Miután ezt megtette, szabad a pálya, de addig szó sem lehet róla. Ha pedig fölcseréli a sorendet, és előbb kezd gyilkolászni, mint ahogy saját magát fejbe lőtte, elfogása és elítélése után nyilvánosan karóba lesz húzva a budapesti Vérmezőn. Akár áldozat volt, akár nem.  

 

www.regenytar.hu

96 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr721555846

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Az SSRI típusú gyógyszerek ténylegesen gyilkolásra késztetik az embereket" 2009.11.28. 07:52:56

Az Index cikke a Tények alapján azt írta, a vérvétel eredménye kimutatta: a pécsi halálos áldozattal járó iskolai lövöldözés elkövetõje aznap nyugtatót, elõzõ nap pedig antidepresszánsokat vett be. Nos, nem tudom hányan tudják, hogy az amerikai, has...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(jud) 2009.11.27. 11:51:43

Belegondolni is szörnyű, hogy ez manapság bárhol, bármikor, bárkivel előfodulhat!
Szenzációs hír a médiának, szánakozás, döbbenet, és megy minden tehetetlenül tovább ... Ez rettenet!
Nagyon sajnálom az áldozatokat...

papamaci1 2009.11.27. 11:59:13

Mr. James Bond már kipróbálta ezt: "licence to kill..."
Természetesen irónikus cikkében az író se gondolja komolyan hogy a TV adások miatt ölt az ámokfutó. A pszichiátriai esetet az OPNI-ban kell(ett volna) kezelni.

És tessék felfogni mellesleg: TV-t nézni nem alkotmányos kötelesség...

Forgács W. András · http://geekz.444.hu 2009.11.27. 12:03:54

Igen, nyilván a tévé, a Zinternet a verekedős filmek meg a Kántersztrájk a hibás... Ne legyünk már ostobák, ennél összetettebb a kérdés, mint hogy elintézzük egy-egy Blikkben olvasott bölcsességgel.

Tassadar 2009.11.27. 12:06:10

Tényleg nehéz felfogni pláne, hogy én is egyetemista vagyok. Eddig azt hittem a legrosszabb ami az egyetemen megtörténhet velem az, hogy megbukok most meg, az hogy valaki fejbe lő...
Sajnos várható volt, hogy ez is befog következni, mivel orrba-szájba nyomatjuk a nyugati kultúrát (ahol ez már nem is meglepő esemény), miközben a sajátunkat kidobjuk az ablakon, érdemes lenne elgondolkodni, hogy tényleg megérte kicserélni?

873ujr3rk 2009.11.27. 12:06:13

" Már az is iszonyatos lenne, ha elgázolná a villamos, vagy ha ráesne a fejére egy tégla, de az, hogy lelövik, véleményem szerint minden borzalmat fölülmúl."

miért is ?

"Könnyű erre azt mondani, hogy a demokráciában sajnos előfordul az ilyesmi, vegyük elő példának az USÁ-t, mert ott szinte heti rendszerességgel van ilyen balhé, nem csoda, hogy ez divat hozzánk is begyűrűzött. "

nem, nem fordul elő hetente, nem divat illetve baszottul sokkal nagyobb ország, ennek megfelelően jóval több idiótával.

"Ez a figura azért áldozat, mert nem volt képes ellenállni annak a hihetetlenül erős pszichikai hatásnak, ami a tévéből meg a filmekből pillanatnyi szünet nélkül zúdul a nagyérdeműre. "

buta általánosítás

"Tegnap is, amikor alig néhány órával a pécsi eset után, nyilvánvalóan lazítási szándékkal lerogytam a tévé elé, a rendelkezésemre álló csatornamennyiség között csak egyet találtam, amelyen nyoma sem látszott az erőszaknak."

kötelező-e tv-t nézni ?
semmiképpen.
vannak erőszakmentes műsorok ?
természetesen. egy részükre persze elő kell fizetni.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 12:10:15

Azért itt is sikerült megtalálni a "bűnöst". A gonosz TV az oka, meg a csúnya akciófilmek (kéz a kézben az unalmas irodalmárokkal)! Aki ezektől megzakkan, az saját elmeállapotának az áldozata, nem az aktuális médiumé. Nem kell mindig terelni, mint az máshol is szokás, pl a videojátékokra való ujjal mutogatás.
Persze tudom én a megoldást: Mutassanak orrba-szájba pornót hirig helyett. Attól jó eséllyel senkinek nem támad gyilkolhatnéka, inkább kicsit hízna a fogyatkozó Magyarság állománya. ja, hogy az meg még nagyobb bűn, mert nem bírja szent keresztényi erkölcs?

Amúgy tetszett a cikk ;)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 12:10:40

Tök lassan esik le nálatok a tantusz?

Mit kell ezen kiakadni?

Benne van a pakliban.

Vagy amit a tévében láttok az egy másik világ?
Nem! Vegyétek már észre,ilyen a világunk.

A médiában meg nem annak csinálnak reklámot, hogy valaki jófej, szelíd, barátságos, hanem ha valahogy zizi.

Basszátok meg! :-(

CyberPunK 2009.11.27. 12:13:24

Volt két svéd vagy finn gyerek, akik elkezdtek gyilkolni. Érdekes módon valaki észrevette, hogy úgy csinálják, mint egy filmben, ment ezerrel az inkvizíció a film ellen. Később elkapták a két gyereket és kiderült, hogy a filmet nem látták, csak olvasták a könyvet amiből lett a film.

Égessünk könyveket is?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 12:13:51

@Krajcs:

"mert nem bírja szent keresztényi erkölcs?"

Amúgy tényleg nem értem, hogy vezették le, hogy gyilkolázást mutatni okés, dugást meg nem.

A ne ölj, meg a ne paráználkodj egyaránt szerepel a 10parancsolatban.

mokas_gizi 2009.11.27. 12:14:02

Filmekhez, játékoknak ehhez nem sok köze van...
Ez hülyeség, ha valaki kattant akkor az ennyi én is nézttem kis gyerekként ilyen filmeket mégsem öltem meg senkit...
Ez nevelés, családi körülmény kérdése...+ hogy mennyire kattant az ember...

Kedves kormánynak nem kellett volna szándékosan tönkretenni-e az egészségügyet... + nem kellett volna bezárni a diliházakat...

+ felmerül a kérdés benne hogy ha ennyire kattant, labilis volt hogyan kapott sport lőfegyverre engedélyt...feltételezem ahhoz is kell pszihológiai alkalmasság...

Magnólia http://hobbiregeszet.atw.hu 2009.11.27. 12:18:28

Én is úgy gondolom, hogy igenis hatnak az erőszakos filmek. Ezt bárki megtapasztalhatja saját magán, ha megnéz egy horrorfilmet. A konfliktusokat, sérelmeket, mert azok mindig voltak és lesznek, manapság könnyebb erőszakkal elintézni. Mindenkit érhet sérelem, lehet indulatos, de ez még nem elegendő ok arra, hogy mások életére törjön.

Az én fiam is egyetemista... :(

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 12:22:21

@Jobb híján MDF-es: Szenteskedés, prüdéria, képmutatás + ami alapján terelgetni lehet a hülye népet. Pogányokat már a középkorban is üdvözítő volt gyilkolászni, ha tiltja a parancsolat amúgy a dolgot, ha nem.
Volna mit tanulni egyes vidámabb keleti kultúráktól...

Big-B 2009.11.27. 12:22:50

Persze-persze, a TV meg az erőszakos játékok a hibásak. Már amennyiben a gyereket a TV és a játékok nevelik és nem a szülők.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 12:24:20

@Magnólia hobbiregeszet.atw.hu: Mit tapasztalsz magadon, ha megnézel egy horrorfilmet? Én legföljebb féltem utána kimenni kiskoromban a wc-re. Ha te viszont erőszakossá válsz tőle, vedd fontolóra, hogy kezeltesd magad ;)

Big-B 2009.11.27. 12:24:27

@Magnólia hobbiregeszet.atw.hu: Mutass olyan embert, aki a horrorfilm nézése közben vérszomjra gerjed. Mert az ilyen tényleg beteg. A legtöbb horror-imádó inkább az áldozat helyében képzeli magát, és a következmény nélküli rettegést szereti.

Big-B 2009.11.27. 12:25:54

@mokas_gizi: A fegyvertartás elbírálásakor nincs pszichológiai vizsgálat.

hacsu 2009.11.27. 12:26:10

Tévét nézni márpedig muszáj. A fene egye meg.

Ppix 2009.11.27. 12:29:32

873ujr3rk-nak van igaza.

Ez benne van a pakliban. Nagy országban gyakrabban, kis országban ritkábban. Igenis előfordul, hogy egy pszichológiai esetnek a kezébe kerül a mordály és elkezd lövöldözni. Ez mindig így volt. A társadalom védekezik ez ellen. Hol jobban, hol kevésbé tiltja a fegyverviselést, a lövészklubbokat, vadászatot és egyéb öncélú lövöldözést. Egy-egy ilyen eset a fegyverviselés szigorításáért küzdőket erősíti, a vadászat iránti rajongás meg folyamatosan a másik oldalt.

Azért mert megtörtént, még nem biztos, hogy valami mérföldkövet léptünk volna át, vagy megmérgezte volna a társadalmat a nyugati kultúra. Nem a TV miatt jut el egy épp elméjű ember oda, hogy lőni fog. Ha meg nem épp elméjű, akkor a TV nélkül is eljuthat oda.
Nem történt semmi kultúrális tragédia. A 70-es években is volt túszejtés Balassagyarmaton, erre már szinte senki sem emlékszik, mindenki úgy gondolja, hogy ez egy békés ország, itt ilyen nem fordulhat elő.
De igen, előfordulhat.

Persze ez nem jelenti azt, hogy ész nélkül hagyni kell minden műsort a TV-ben leadni, de jó lenne leszállni arról az idiótizmusról, hogy a lövöldözős játékot játszó kamaszok majd az utcán folytatják a gyilkolászást. Már miért tennék? 10 kamasz fiúból 8 játszik ilyet, aztán mégsem lőnek le senkit...

Örüljünk neki, hogy ritkán fordul elő és figyeljünk egymásra. Értelmes életet kell élni. Ennyi.
De ebből következtetést levonni olyan, mint amikor 20 éve a nagyanyám megállapította az örmény földrengésről szóló TV tudósítás után, hogy közeleg már a világvége, mert nagy csapásokat küld az Isten az emberiségre.
Holott a helyes következtetés ez:
Kedves nagyi, most hogy megvette a TV-t, már eljut magához is minden hír. Bizony a világban 2-3 évente van olyan nagyobb földrengés, amiben meghal több ezer ember. Ez van...
Világvége nincs.

Ja, meg mióta nagy divat lett ez a blogolás, bárki leírhat minden hülyességet. Csak olvasni és gondolkodni ne felejtsünk el és ne kövessünk bárkit csak azért, mert első ránézésre jól hangzik amit ír. Különben megmaradunk a nagyi szintjén éleslátás tekintetében...

lyesmith 2009.11.27. 12:29:44

Hülyeségket beszélsz. Az erőszakos filmek semmivel nem biztatnak jobban erőszakra mint az estimese.

Ruandában szinte senkinek sincs TV-je mégis tömegmészárlást/népírtást csináltak.

Most egy egyetemen történt lövöldözés ami szörnyű de semmivel sem szörnyűbb mint amikor a szomszéd lépcsőházban az asszony leszúrta az férjét mert az túl sok időt töltött a fürdőkádban. Nem szörnyűbb mint amikor egy részeg szándékosan elüti a gyalogosakat.

Az emberek időnként bekattannak és borzalmas dolgokat követnek el. Ez nem új dolog még magyarországon sem. Ami azt illeti nagyon is régi dolog.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.11.27. 12:29:46

@hacsu: Egyébként, ha van, akkor tényleg :) Ezért sincs nálam ilyen készülék, mióta magam élek.

Koky_ 2009.11.27. 12:30:43

Aki a horrorfilmeket okolja, az gondolom nem indul neki gyilkolászni egy ilyen film megnézése után. Ehhez egy sérült idegállapot szükségeltetne szerintem. Nem lehet mindenért mást hibáztatni magunk helyett.

hacsu 2009.11.27. 12:35:51

Azért kár lenne letagadni, hogy a tévének nincs szerepe ebben az egészben. Az erős jellem természetesen ellenáll, de a labilis azt látja, milyen egyszerű gyilkolni. A hatvanas években a cowboyfilmekben még nem lehetett látni vért, most meg arról szólnak a krimok, hogy a kórbonctermekben viszgálják a szétszedett hullákat. Akiben megvan a hajlam, hozzászokik a vérhez meg a fölkoncolt testekhez és közönböslesz. Az erősza is olyan, mint a többi tanulás: vegyük például a disznótort. Aki nem látzott egyet sem, aligha tudná szétbelezni a disznót, de aki látta, meg tudja csinálni és nem is tűnik neki olyan nagy valaminek. üdv.

Mainframe · http://mainframe.blog.hu/ 2009.11.27. 12:36:44

Ne haragudj de pont azután hogy kifogásolod a mindenhonnan áradó közhelyes megállapításokat, egy olyat kitalálni hogy ennek a TV-ben látható erőszak lenne az oka... Ez a legősibb közhely mind közül, ráadásul ordas baromság. A végén lévő modoroskodó félpoénos engedélyesdi pedig szorosan követi.
Nem hiszem el hogy te nem tudsz ennél jobbat.

Thresher 2009.11.27. 12:37:41

Annyira utálom amikor történik valami véletlen, valami megjósolhatatlan, valami kaotikus, akkor egyből szabályokat, profilokat, statisztikákat meg felméréseket lobogtatnak...

Mer' a srác a tévé miatt lett elmebeteg meg gyilkos...De kérdem én, ha nem néz tévét, akkor soha nem gyilkol meg nem lesz elmebeteg? Ma voltam az orvosin órán, hallottam hogy kopaszodott... Akkor nyilván a hajhullás is vérengzővé tesz embereket.

Big-B 2009.11.27. 12:37:47

@hacsu: tehát a korboncnokok, tűzoltók, sebészek és böllérek között idővel szignifikánsan nagyobb arányban fog előfordulni brutális gyilkosság?

Koky_ 2009.11.27. 12:39:24

@hacsu: Én nagyon sok horrorfilmet láttam, a véresebb fajtából is, mégsem szoktam hozzá. Még mindig van, mikor eltakarom a szemem, nem tudok odanézni, mégsem kaptam rá, hogy a benne látottakat gyakorlatban is kipróbáljam :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 12:42:17

A tévé miatt nem úgy lesz valaki zizi, hogy látja és leutánozza, hanem úgy, hogy értékvesztett lesz. Kiüresedik.

Kisközösségek, élő emberi kapcsolatok, ezek számítanak. Ezek mellett (mértékkel) lehet tévézni, de ezek helyett már kockázatos.

A zizi, beborulva a 20 csatorna közül a lelkiállapotának legmegfelelőbb szart találja úgyis meg. A kiegyensúlyozott, meg inkább valami színvonalast választ.

hacsu 2009.11.27. 12:42:41

@Big-B: Ez csúsztatás. Arról beszélek, hogy a tévé szép lassan hozzászoktat bennünket a borzalmakhoz, és közömbösek leszünk, ha valami ilyesmi történik, akiben meg megvan a hajlam, könnyebben szánja rá magát az ilyesmire. Ez a tag is állítólag azért ölt, mert azt hitte ferdén néznek rá. Azok a régi esetek, amik fel lettek említve, komolyabb indítékkal vannak ellátva. Ezek sajnos tények. üdv megint.

Big-B 2009.11.27. 12:44:39

@Jobb híján MDF-es: tiltsuk be a híradot, a tom&jerry-t és a színházi drámákat! Egyből kevesebb lesz... a TV-néző és a színházba járó.

Koky_ 2009.11.27. 12:44:45

@Jobb híján MDF-es: Igen, részben egyetértek Veled, de ha valaki eleve a tv-t választja az emberi kapcsolatok helyett, elgondolkodtató hogy már "sérült", hiszen miért is nincsenek barátai, ismerősei...?

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.11.27. 12:45:38

"jóravaló egyetemista fiú reggel fölkel"

Igen, ha egy segédmunkással történik ilyen, az nem olyan nagy gáz, sőt szinte megérdemli...?

Tim28 2009.11.27. 12:45:38

Ajjaj, henteshez sem megyünk ezentúl. Valóság kontra fikció. Tény, hogy a médiából is csak az ostobaság ömlik, de egy épelméjű képes elvonatkoztatni... A horrorfilmektől én inkább frászt kapok, semmint vérszomjat. Bár Ruandát idekeverni... :-S (Big-B neked üdv ;)

Frank Columbo 2009.11.27. 12:45:56

Az agresszivitás a napi élet szerves részévé kezd válni kis hazánkban, közlekedésben, munkahelyen, bevásárláskor, bárhol. Viszont nem hiszem, hogy egy gyilkolászós film vagy computeres játék normális embert képes lenne befolyásolni, ehhez már nem kicsit kell betegnek lenni. A kérdés az, miért nem szűrik ki az ilyen beteg figurákat, nem csak az utakon veszélyeztetnek, a szórakozó helyeken verekdnek de mint látjuk lövöldözés is kerekedhet belőle, és ami a legdurvább még legálisan fegyvert is hordhat magánál egy ilyen. Nem mintha illegálisan gond lenne neki beszerezni.

Big-B 2009.11.27. 12:46:16

@hacsu: tehát mégsem a tv volt az ok, vagy a kiváltó, de nem is a tv-ben látott vér, hanem "mert azt hitte ferdén néznek rá".

Amit én írtam az pontosan a te elméleted alapján tettem, hisz a sebészek, tűzoltók sb sok-sok borzalmat és vért látnak, mégsem válnak gyilkosokká.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 12:46:40

sokan ugyanígy megtennék, csak gyávák hozzá. persze úgy állítják be, mintha erkölcsösek lennének, pedig dehogy, egyszerűen csak gyávák. elég meredek, veszélyes játék ez, mert lehet egy pont, amikor eljön az a bizonyos utolsó csepp a pohárba, amikor már minden mindegynek tűnik és megteszi, mert már nem bírja tovább az illető ennek a kétségtelenül mocskos, álszent, szemét, kiüresedett, hazug társadalomnak a nyomását, amelyben azt látja az ember, hogy csak bűnnel megfertőződve, korrumpálódva, hazudva, másokat tönkretéve lehet boldogulni.. nem csoda, hogy ebbe a szar világba nem mindenki akar és tud beilleszkedni, és persze őket nézi az agymosott többség deviánsnak..
persze a gyilkolás nem megoldás. ez őrültség és immorális, de alapvetően megértem, mert látom, érzem, hogy ebben a társadalomban hogy jut el egy amúgy jobb sorsra érdemes ember a végletekig.

és különben is mégis mit várunk? ez a társadalom, amelyik így bánik az orvosaival és tanáraival, ez az öngyilkos, vadkapitalisra mocsok, amelyben a leghitványabb gazemberek az "elit", ebben élve az ember elhiszi, hogy az emberi élet szart sem ér, hogy bárki bármikor utcára tehető és pótolható, értéktelen szardarabok vagyunk és a legnagyobb mocskok parádéznak, és mi fizetjük a számlájukat... hát csoda, hogy ilyesmi történik itt? az a csoda, hogy eddig nem volt mindennapos.

végre megértettem, miről akart szólni az a dokumentumfilm az amerikai iskolai mészárlásokról. pedig amikor az készült, virágzott a gazdaság, mindenki optimista volt, vagyis nem lehet az ilyesmit relfexből a válságra fogni.. az egész társadalmi és gazdasági rendszer hibás alapjaiban. örülök neki, hogy nincs munkám, hogy nem vesz senki emberszámba, mert most legalább világosan látom, miféle világ ez, amelybe születtem - és nem vettem volna észre, egy hazug álomvilágban élnék, ha mindig minden sikerült volna.

no de mindezek felismerése és aközött, hogy fogok egy fegyvert és megölöm néhány faszkalap csoporttársamat, azért van jónéhány logikai lépés.. mondjuk kb. meg kell hozzá örülni.. vagy el lehet ilyesmit követni tiszta fejjel?

ez egy szörnyű tragédia, akárhogy nézzük. nem lenne szabad ilyesminek megtörténni. de lássuk be, történik ennél sokkal nagyobb bűn is ebben az országban, nap mint nap. és azok a gazemeberek, akik elkövetik őket, 20 milliós autókban pöffeszkednek..

amúgy ezt olvastam egy másik blogban a tegnapi esetről: "Nem csak az áldozatokat hagytuk magunkra, hanem a gyilkost is, aki a hírek szerint már hetek óta bolyongott zavart elmével, szétesett személyiséggel a diplomagyárrá silányított, közösségek és emberek nélküli egyetemen." - hát kb. ebben minden benne van, pont így látom a dolgot én is

scsaba1 2009.11.27. 12:46:41

Az erőszakos filmek, erőszakos játékok azoknál jelentenek problémát akikben egyébként is megvan a hajlam. Ezek filmek, játékok segítenek újra, meg újra átélni az ölés, a következmények nélküli gyilkolás örömét. Nagyon könnyen mosódik el a határ a fikció és a valóság között. De mint írtam ez csak ezrelékekben mérhető.

robinzone 2009.11.27. 12:48:29

@Thresher: arról van szó, hogy ez egy előre láthatóan bekövetkező esemény volt, aminek vannak - egyelőre közvetett - felelősei. Első sorban üldögél a sok idióta krimisorozatot adó tévémaffia. Könnyen belátható, hogy egy "gyenge láncszem" fog elpattani először, de tudvalevő tény, hogy ilyenek vannak. a 12-es karika lószart se ér. elő lehetne írni pl, hogy gyilkosságot bemutatni, meg azután nyomozgatni csak este 11 óra után lehessen.
Sok ember lehiggad (állítólag) a teljesen beteges horrorfilmektől, de a többség szerintem csak rossz tippeket kap.

jenko80 2009.11.27. 12:50:31

De igenis ticcsák be a tévét! Nem (csak) azért káros, mert erőszakos meg hülye szinte az összes műsor, hanem mert a szénmodoros híradásokban egyidőben jajjonganak olyan dolgokon, amiket NEM AKAROK megtudni, ugyanakkor sírnak, hogy a médiáK hatására milyen sok az erőszak...

scsaba1 2009.11.27. 12:50:52

@Big-B:

Csak alkoholistává vagy idegroncsá. Különösen a tűzoltók. (gyengébbek kedvéért: nem, nem minden tűzoltó)

Annyi borzalmat, amennyit ők látnak _élőben_ nem mindig lehet következmények nélkül elviselni.

jenko80 2009.11.27. 12:51:35

@jenko80: ja, és egyetértve egy korábbi beszólóval, mindezek ellenére és mindezekkel együtt tévét sajnos muszáj nézni... Na ezért is kell betiltani, különben nézve van, ami káros

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.27. 12:52:14

Elnézést, de régen, amikor nem volt tévé, sokkal olcsóbb volt az élet, és sokkal gyakrabban ölték egymást az emberek.
A vikingeknél pl. sok esetben csak pénzbírsággal sújtotta a 'tanács' (ting) a gyilkost, ha nála alacsonyabb rangú embert ölt. Ha rabszolgát ölt (igen, volt ott is), akkor nem is járt érte büntetés. A törvényen kívülieket pedig bárki büntetlenül ölhette. Arról nem is beszélve, hogy a történelem során milyen könnyű kézzel öltek emberek (emberáldozatok, inkvizíció, boszorkányégetés, mérgezések). Manapság hálistennek 'az élet szent' felfogás uralkodik, az elmúlt századokkal és évezredekkel ellentétben. Pedig akkor nem is volt tévé.

robinzone 2009.11.27. 12:52:28

mikor van jobb kedve az embereknek reggel?
ha előző este volt mondjuk valami jó focimeccs vagy tehetségkutató, esetleg egy sikerfilm, vagy amikor csak az NCISCISKDBG nyomi sorozatokból tudott válogatni, esetleg van Damme-mal súlyosbítva valamelyik gagyiadón?
Persze, egy krimi még nem probléma, kettő sem, de hogy csak ez legyen???
nálunk sokszor nyer este a Paprika tv... igaz ott meg ott van az agresszív Gordon Ramsay:) nincs menekvés.

Tim28 2009.11.27. 12:53:34

@Bukowszky: Ezt osztom. Az utolsó bekezdést meg pláne... Tudták, sejtették mégis le se sz...ták, hogy gond van.

Big-B 2009.11.27. 12:53:37

@robinzone: "Első sorban üldögél a sok idióta krimisorozatot adó tévémaffia." Ez a legnagyobb marhaság, amit ma olvastam.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 12:54:06

@jenko80:

"igenis ticcsák be a tévét!"

Szerintem akkor a zemberek kocsmákban szórakoztatnák magukat, késeléssel.

na__most__akkor 2009.11.27. 12:54:11

Kórboncnokok, tűzoltók, sebészek és böllérek valószínűleg nem gyilkolnak többet, mint mások, de lehet, hogy az áldozatokat ügyesebben tüntetik el.

jenko80 2009.11.27. 12:55:25

@Rékuc: azért különböztessük meg az ok nélküli gyilkolászást az okkal valótól.
A tévé azért rossz, mert széleskörben elérhető "élvezeti cikké" teszi teszi a borzalmasabbnál borzalmasabb híreket.

Magnólia http://hobbiregeszet.atw.hu 2009.11.27. 12:55:33

@Krajcs: Az az igazság, hogy nem nézek horrorfilmet. Pontosan azért nem, mert a félelemre, rettegésre épül. Én pedig nem akarok félelemben élni. Egyet néztem meg annak idején: a Pszichót, és az egy életre elég volt.

@Big-B: Nem állítom, hogy mindenkire egyformán hat, de aki befolyásolhatóbb, arra jobban. Főleg a gyerekekre veszélyesek az erőszakos filmek, mert ők még nem tudják szétválasztani a fikciót a valóságtól.
Egyébként a médiából sokkal több negatív információ árad, mint pozitív. Ehhez is hozzá lehet szokni...

@lyesmith: Mindegyik eset borzasztó, de az különösen, amikor egy egészséges fiatalnak kell meghalnia valami ostoba nézeteltérés miatt. Akinek van gyereke, az tudja igazán, mennyi energiába kerül egy gyerek felnevelése.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 12:56:47

@Rékuc:

"Manapság hálistennek 'az élet szent' felfogás uralkodik,"

Nem mindenkinél.

Az elkényeztetett hülyegyerekeknél az "(csak) én életem szent" felfogás járja.

Ha meg a közösség ezt nem fogadja el, akkor irány a fegyverbolt.

Big-B 2009.11.27. 12:58:21

@Magnólia hobbiregeszet.atw.hu: Ki az a hülye szülő, aki enged erőszakos filmet nézni a gyermeknek?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2009.11.27. 13:00:46

@jenko80: 'azért különböztessük meg az ok nélküli gyilkolászást az okkal valótól.'

azért én vitatkoznék azzal, hogy a többszázezer, boszorkányként elégetett nő különösebb okát látta volna a megöletésüknek :) továbbá a pécsi elkövető is nyilván úgy érezte, hogy oka van lelőni az ártatlanokat.

Csak annyit akartam mondani, hogy ez valószínűleg elmezavar, és a tévé nem oszt, nem szoroz tényezőként. A lőfegyver a tévé nélkül is a 20-21. századi populáris kultúra része és sajnos elérhetőbbé teszi a spontán gyilkosságot, mint teszem azt egy számszeríj vagy egy féltégla.

robinzone 2009.11.27. 13:00:49

nézzétek meg, mennyire ott van az agresszió a hétköznapokban.
egyik kedvencem ezzel kapcsolatban az autógyártás.
tudtok mondani egy mai Audit, aminek kedves vonásai ("pofája") vannak? de bmw-t se sokat. Minegyikről süt az agresszió és a mértéktelen gőg. ezért is utálják a bennük ülőket. akik aztán reagálnak az utálatra - még nagyobb agresszivitással és gőggel. (most majd jön az okos, hogy neki béjemvéje van, mégse agressziv... kivételek mindig vannak. és vannak komoly valóságalappal bíró sztereotípiák. csak kell, legyen alapja a bunkó mercisnek/audisnak/bmw-snek! és ezt nem menti, hogy van bunkó suzukis is. mert abból van másmilyen is. (mammer/papper, kisgizda, mazsola, stb. Ilyen az előbbiekből nincs sztereotípia szinten, csak a tahó/bunkó) ezen kellene elgondolkozni.)
ma már mindenki menedzser, ott meg az agresszió alap.
hajrá!
komoly cezúra a tegnapi nap.

Big-B 2009.11.27. 13:01:11

Én úgy gondolom, hogy a Columbine iskolában történtek (is) egyfajta önmegvalósítási módszer. Olyan ember tesz ilyent, akinek sem jövőképe, sem elképzelése nincs a jövőjét illetően, és a meglévő agresszivitása révén csak egy dolgot tud kiútnak; a tömeggyilkosságot.
Elvére hajlama is és immár az indíték (ez az én jövőm és hivatásom) megvan. És ha az életmű elkészült, jöhet a vég.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:01:16

@Jobb híján MDF-es: mondjuk már a nevedből látszik, hogy nem látod a dolgokat teljesen tisztán :)

bár abban igazad van, hogy sajnos a törvények és az alapvető elvek csak a társadalom közepére vonatkozik, azokra, akik eltartják az alsó meg a felső réteget, a törzsi szinten megkeredt kisebbségünket meg az x6-osokban pöffeszkedő gazembereket, akikben nagy az egyetértés abban, hogy rájuk a törvények nem vonatkoznak, ahogy az élet szentségének elve sem..

robinzone 2009.11.27. 13:01:51

@Big-B: már vártam egy ilyen okost. próbáltál már este tévézni?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:02:16

@Big-B: "Olyan ember tesz ilyent, akinek sem jövőképe, sem elképzelése nincs a jövőjét illetően"

vagy éppen, hogy nagyon is van, csak mások mindent megtesznek azért, hogy ne sikerüljön elérni a céljait! (én csak tudom, sajnos milyen ez..)

Big-B 2009.11.27. 13:03:45

@robinzone: persze. Rendszerint South Park-ot, Family Guy-t és Simpsons-t nézek.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:03:56

aki ilyesmit követ el, tipikusan egyáltalán nem nevezhető nyíltan agresszívnek, nem ezek a srácok szoktak este a kocsmákban verekedni... hanem egy életen át nyelik a sorozatos megaláztatást és aztán egyszer betelik a pohár és elindul egy ilyen lavina..

pedig az ilyesmi megelőzhető lenne.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:04:45

@Big-B: én is, hehe.. meg doktor hauszt. bár most, hogy kiírták Cameront, nem tudom mi lesz..

Big-B 2009.11.27. 13:05:01

@Bukowszky: örülök, hogy belőled nem lett gyilkos :)

Dr Kangörény 2009.11.27. 13:05:16

Máshol a kormány felelősségéről irogatnak baromságokat, itt a TV lett felelősnek kikiáltva.

Ez a helyzet tragikussága ellenére elég röhejes, mert egy pszichológiai gondokkal kütdő gyilkos tetteinek okaként a kedves bloggerek saját pszichés zavaraiknak megfeleően találnak bűnbakokat.

robinzone 2009.11.27. 13:09:05

@Rékuc: szerinted a civilizációnak nem az lenne az egyik értelme, hogy ne öldössék egymást az emberek? minek ezzel terrorizálni a valamennyire már pacifikát szerencsétleneket?
sokan gondoljuk úgy, hogy a véres tv/videójátékok/filmek igenis generálják az agressziót. és vonzzák a szemet - meg a hozzá tartozó FOGYASZTÓT. ezért az előbbi lobbinak sosem lesz érdeke ennek megállapítása. mint ahogy a mobitelefon lobbi is küzd utolsó lehelletéig annak megakadályozására, hogy világosan lehessen beszélni a kütyük valódi élettani hatásairól. ahogy tették azt a nagy dohánymultik. ők már vesztésre állnak sok helyen.

jenko80 2009.11.27. 13:09:13

@Rékuc: "továbbá a pécsi elkövető is nyilván úgy érezte, hogy oka van lelőni az ártatlanokat."
ebben valószínűleg igazad van

"Csak annyit akartam mondani, hogy ez valószínűleg elmezavar, és a tévé nem oszt, nem szoroz tényezőként."
Én meg annyit, hogy igenis szoroz a tévé, főleg annál, aki egyébként is elmezavarodott. Mert az is néz ám tévét. Szerintem símán szinergiában lehetett egy-egy fasza kis műsor az agyhullámaival.
Mondjuk az is igaz, hogy ezesetben a beteg elmét bármilyen külső hatás indíttathatja gyilokra, izolálni meg igen nehéz az ilyet, ráadásul személyiségi jogi kérdéseket is felvet.
Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy nem szóltam, nem is tudom miért vagyok ilyen kommentfosó, talán ezzel vezetem le az agressziómat.
Lehet, hogy a szellemi munkát kéne betiltani? Ki tudja borítani az embert, főleg, ha beosztott és értelmetlen feladatai vannak...

_Venom_ · http://venomblog.blog.hu 2009.11.27. 13:09:30

"Ez a figura azért áldozat, mert nem volt képes ellenállni annak a hihetetlenül erős pszichikai hatásnak, ami a tévéből meg a filmekből pillanatnyi szünet nélkül zúdul a nagyérdeműre."

Kilóra veszed a közhelyeket?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:12:54

amúgy a gyógyszerészhallgató fiúk, férfiak tipikusan nem agresszívek, a vért sem szeretik, általában ezért nem lesznek orvosok, bár kicsit kattantak, az már egyszer biztos. szép karriert csinálhatnak a gyógyszeriparban, de ahhoz legtöbbjükben nincs meg a kellő gátlástalan agresszivitás, de még asszertivitás sem, elálldogálnak a patikapult mögött aztán kész.

vagy megmérgeznek egy fél kerületet.

tessék tőlük félni ezentúl.

vagy tessék kicsit jobban odafigyelni a másik emberre, és akkor nem kell félni. de az nehéz egy ilyen alapvetően félelemre épülő, egoista, önző, individualista, mindenkit leszaró, öngyilkos társadalomban, mi? hát ez a szívás.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:14:36

@_Venom_: jah, ez a "tévé tehet mindenről" dolog szerintem is megmosolyogtató :)

robinzone 2009.11.27. 13:18:30

@Big-B: a "képedre" nézve csak óvatosan merek veled vitatkozni :), de mintha téged is beszorítottak volna - a rajzfilmek világába. minket meg a virtuális konyhába. nem sok közük van a valósághoz. amiről óriási tévedés azt hinni, hogy olyan véres lenne, mint amit a tv alapján hihetnénk. puhaság, de vannak pozitív, szép dolgok is. vagy művésziek. gondolatébresztők. még egyszer: nem az a gond, hogy van dtektívesdi, hanem, hogy CSAK AZ VAN.

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2009.11.27. 13:18:31

@_Venom_: Ahogy elnézem a posztjaidat, te sem panaszkodhatsz. Egyébként az, hogy "Kilóra veszed a közhelyeket?" egy orbitálisan nagy közhely, hacsak nem kopirájtoltad le az ARTISJUS-ban. Úgyhogy inkább hagyjuk ezt a témát.

Tim28 2009.11.27. 13:19:14

De azért az tegyük hozzá, hogy nem egy rajzfilmcsatornán is lövöldözős, öldöklős, "apokalipszises" mesének nevezett ostobaságok pörögnek... Mi valahogy nem ezen nőttünk fel :)

Big-B 2009.11.27. 13:20:44

@Tim28: Nem-e? Amikor szegény Jerry-t félpercenként kinyírja Tom macska, mire az egér felpattan és rohan tovább...

robinzone 2009.11.27. 13:21:23

@Kangörény_: szerintem az nem pszichés zavar, hogy ha este nem akarok öldöklést nézni, nem tudok tévézni. a kormány felelőssége a szabályozás egyébként, de ez még nem jelent egyből fasizmust/kommunizmust ("majd én megmondom, mi neked a jó"), nem kell megijedni.

Big-B 2009.11.27. 13:21:41

@robinzone: A kép ellenére gyűlölöm az erőszakot és a háborút.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.27. 13:22:07

@Bukowszky:

A nick csak valamiféle azonosításra szolgál. Én sem vonok le messzemenő következtetést a polák nickedből. A Hair-ban is így hívták a vidéki fiút?

Tim28 2009.11.27. 13:22:07

@Big-B: Nem, nem erről beszélek. Abban nem voltak fegyverek, halottak meg "vér" :P (amúgy meg jól elvesztél;)

Big-B 2009.11.27. 13:23:33

@Tim28: Nem vesztem el. Ismerlek?

titkom 2009.11.27. 13:24:32

...hmmm... elnéztem, miket "kommenteltek" ide "bölcs" emberek, nick-ek mögé bújva, mint én is... most nem tudom eldönteni, hogy lépjek-e be valami sötétlelkű (gép?)pisztoly klubba, hogy "védekezni" tudjak(??), s ha már kiképeztem magam, akkor kire lövöldözzek: más pisztolyosokra, lövészklubosokra, eszement nickekre, vagy magamra, mint J. a király...

Sándor: NAGYON HELYÉN VAN ez blogcikked!

ide-oda-nickek: ...inkább semmi többet nem írok, mert még én is kapok pár golyót :-(((

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:25:01

@Jobb híján MDF-es: a polákok jó fejek, kb. az egyetlen népség, amelyik nem rühelli a magyarokat zsigerből :), amúgy igen, valahogy így hívják a csókát a Hairből, de nekem családi örökség :)

Tim28 2009.11.27. 13:25:07

Igen, már fentebb üdvözöltelek :P Szóval robinzone igazolhatom, hogy Big-B egy maximálisan báránylelkű emberke ;-)

Talon 2009.11.27. 13:25:15

Szerintem Rékucnak van igaza. Sőt. Általánosságban is a mai modern, nyugati társadalmak, mint például a mienk is, soha nem volt annyira megalapozva a zsidó-keresztény 10 parancsolaton alapuló hagyományokkal mint most. Csak sírni mindig izgalmasabb, mint észrevenni, hogy a nagy átlag nem öl, nem lop, tiszteli szüleit satöbbi. Ráadásul ezen normák vitathatatlanul elfogadottak, míg korábban ez sohasem volt így.

lord_soth 2009.11.27. 13:26:03

Bukowszky kabbeafaszt a spoilerezésedért.

robinzone 2009.11.27. 13:27:16

bízzunk az utópiában, hogy megunják a zemberek a sok vizuálöldöklést anélkül, hogy becsavarodnának, és akkor majd leveszik azt itt-ott a képernyőről. vagy kitalálnak valami szabályozást ami már-már utó-utópia. csak addig bírjuk ki. (féllábon)

tölgyes 2009.11.27. 13:28:47

Én még semmit sem tudok a motivációkról. Annyit hallani, hogy volt valami lelki baja.. és az OPNI meg bezárt. (bezárták.. mert kellett a telek meg mert útban volt...valakiknek..)No de majd többet megtudunk... Egy bizonyos, hogy az országban van erőszakhullám..tehát példa van. Nem csak a TV-ben...Az állam pedig csődöt mondott. Ezt is tudjuk... a többi meg talán kiderül.

Big-B 2009.11.27. 13:30:09

@tölgyes: Ha lenne OPNI, akkor is megtörtént volna a gyilkosság, hisz a fiatalembernél nem diagnosztizáltak pszichés zavart.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.11.27. 13:31:58

@dark messiah: gondolkodtam egy ideig, vajon miért kaptam ezt.. aztán leesett.. elnézést! csak tecciktudni én nem nézek tévét és halvány fogalmam sincs, hol tart a sorozat a magyar csatornákon. amúgy meg már hetek óta téma volt ez mindenféle blogokon

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.11.27. 13:33:37

Jó kis poszt. De azért a tv-t hibáztatni egy elmebeteg ámokfutása kapcsán, elég meredek.

SzexcentrikusAnyacsavarBecsavarodása · http://www.youtube.com/watch?v=2RiEy4es6lU 2009.11.27. 13:53:42

Esetleg nem az a baj, hogy nem vesszük a másikat ember számba, vagy nem is figyelünk a másikra?

mokas_gizi 2009.11.27. 13:55:19

@Big-B:

Én úgy tudom hogy van...
Vizsgát lehet hogy bárki le teheti, de viseléshez szerintem kell, bár lehet hogy te jobban tudod mostanában nem néztem utána ezeknek a dolgoknak...

Publius Decius Mus 2009.11.27. 14:28:35

A TV megjelenése minden országban 20 év alatt juttatja el a társadalmat az értékválságig és a demográfiai katasztrófáig. A kommunista országokban volt ez csak kicsit lassabb a cenzúra miatt. Mondjuk a srác anélkül is csinálhatta volna, de azért ez ma erősen trendi.

Ez ma már megállíthatatlan, Róma is elpusztult.

Kirsánkodó 2009.11.27. 14:54:32

A blog műfajának szakavatott hozzászólóit gyakran a másik blogozó fikázása hozza lázba. Íme erre példa az előttem lévő kommentek meglehetősen jelentős része. A fenti írás bizony nagyon ingerlő lehet a sok dilettáns önmegvalósító számára, mert: szellemes, ironikus, egyéni. Egy profi különvéleménye, ami a blog lényege lenne. Ha mindenki ilyen színvonalon űzné, és nem kiragadott szövegrészletekkel lőne vissza, talán egy értelmes párbeszéd alakulhatna ki a kommentelők között, de jelen esetben ez még várat magára.

alex4427 2009.11.27. 18:47:14

Sok millió frusztrált ember él Magyarországon (is). Csoda, hogy eddig nem volt ilyen eset!
A fogyasztói társadalom tele van frusztrált emberekkel.
Egyrészt attól frusztrált, hogy nincs meg a legújabb típusú mobilja, autója, órája, nője stb.
Másrészt attól, hogy nincs munkája. Vagy ha van, akkor, éppen csak, megél egyik napról (szerencsésebbje: hónapról!) a másikra.
Közben 20 év óta azt kell hallgatnia, hogy csak rajta múlik!
Nem csoda, ha néhányan bekattannak! (Bár nálunk inkább, a lassú, önemésztő pusztulás a "divat". Lásd pl. a magyar férfiak halálozási adatait!)

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.28. 14:20:00

Nem baj. Majd amikor a srácot farba tréfálják a zuhiban, majd AKKOR rájön, hol kell keménykedni. Nem pisztollyal, csak úgy lazán.
A börtönben ezek a kemény legények alaposan megtörnek...

Dekatlon 2009.11.28. 19:11:51

@Zalay: fura, hogy egyesek milyen élvezettel gondolnak arra, hogy börtönben az elitéltek seggberakják egymást. Mintha ez valamiféle halmozati büntetés lenne, nem a börtönrendszer hibás működése. Fura...
süti beállítások módosítása