A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.11.29. 15:41 Regénytár

Esetem a szövetséggel

Fura kalandom volt nemrég a Magyar Írószövetséggel. A napokban volt esedékes a szervezet tisztújító értekezlete, amelynek előzményeként engem is felvettek a választmányi tagok jelölő listájára. Nem vagyok túl lelkes közszereplő, de ha már elvállaltam a jelölést, kutya kötelességem volt megjelenni a kongresszuson.

Mihelyst beléptem a rendezvénynek otthont adó gimnázium aulájába, szembesítettek azzal a gyomorba markoló ténnyel, hogy több évre visszatekintő tagdíjtartozást tudhatok magaménak. Ez nem lepett meg túlságosan, mert máskor is előfordult már velem, hogy lemaradtam egy-két évvel, de a szövetségben ebből sosem csináltak kardinális kérdést. Most viszont az ügyintéző hölgy tudatta velem, hogy a hiányzó összeget in situ legyek szíves befizetni. Mivel alig háromezer forint szomorkodott a pénztárcámban, nem fogadtam szót. Ehelyett hamisítatlan angol hidegvérrel besomfordáltam a díszterembe, leültem a sok tucat irodalmár közé, és halált megvető unalommal hallgattam a négy óra hosszán át sorjázódó beszámolókat és felszólalásokat. De aztán – és ez volt, ami igazán kiborított – fölemelkedett valaki a pódiumról és kijelentette, a soron következő szavazáson csak azok vehetnek részt, akik megkapták a tagsági díjuk kiegyenlítését igazoló bilétát.
 
Az első reakcióm a dühödt önmarcangolás volt. Az jutott eszembe, hogy már megint bántó módon felületes voltam, és nem olvastam el a meghívón minden apró betűs részt, mert ott biztosan feltüntették a kilátásba helyezett retorziót. Rögtön előkaptam a papírt, és az utolsó betűjéig áttanulmányoztam. A tagdíjhátralékos ügymenetnek nyomát sem láttam rajta.
 
Egyszerre éreztem magamat becsapva, megszégyenítve és lépre csalva. Teljesen helyénvalónak tartom azt, hogy a tagdíjfizetés elszabotálását szankcionálni kell, de talán az is megért volna egy bővített mondatot a meghívón, hogy aki nem fizet, az nem is szavazhat. Ez esetben degeszre tömött bukszával materializálódom a közgyűlésen, nem pedig rongyos három ezer forinttal, aminek egyébként az a magyarázata, hogy ilyen csekély pénzzel az ember még akkor sem bonyolódhat bele bőszebb kocsmázásba, ha nagyon akarna. Vagy tán attól félt az írószövetség vezérkara, hogy az írásbeli figyelmeztetés hatására a tagság jelentős hányada távol marad az értekezletről? Ha ez a torokszorongató érzés áll a dolog hátterében, akkor jaj a magyar irodalomnak. Nagyon remélem, hogy nem ez áll a jelenség hátterében, hanem csak valami hétköznapi, emberi mulasztás, ami csupán oldalágon tart rokonságot a bűn méltóságával.
 
Az már teljes egészében az én magánügyem, hogy ezzel a megkülönböztető eljárással bekerültem a megbélyegzettek és a mindenki által utált bélpoklosok táborába, így nem maradt más lehetőségem, mint a gyors és diszkrét távozás. A magyar irodalom mentségére legyen mondva, hogy én voltam az egyetlen, aki olajra lépett. Azt a néhány órát, amit jogcím nélkül jelenlévőként az ülésteremben eltöltöttem, jelképes áldozati bárányként felajánlom a magyar irodalom oltárára.

 

www.regenytar.hu

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr492481370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kétkispont 2010.12.05. 10:04:18

Töredelmesen bevallom, hogy nagyon régóta nem fizetem a tagdíjat - pontosan azóta, hogy másodjára is meg akarták fizettetni velem azt követően, hogy személyesen a titkárnőnek átadtam az aktuális tagdíjat. Hát, ennek sok-sok éve már!... Kongresszusra nem járok, nem jelölnek, és nem jelöltetem magam, nem szavazok, töröltetni magam nem akarom... hát ez a helyzet!:)
süti beállítások módosítása