A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.11.19. 13:21 Regénytár

A kommentezés szabadsága

Egészen friss a hír, hogy egy nagy forgalmú áruházlánc valamelyik vezető beosztású tisztségviselőjéről kiderült: másodállásban gennyes szájú kommentező. Állítólag nem is nagyon titkolta, hogy a valódi életben nagyfőnöki státust tölt be egy olyan helyen, ahol sok emberrel van napi kapcsolatban. Ahogy az lenni szokott, a magyar média bulvárabbik vége rögtön lecsapott erre a prédára, és ugyanazt tette vele, amit házieb szokott a tollseprővel. Megjelent egy best of válogatás is az ipsétől, amit, mert kíváncsi természetű vagyok, magam is megnéztem. Tényleg van benne minden, úgyhogy kár volt időt pazarolni rá.

Sokkal fontosabb ennél az a kortalan dilemma, hogy vajon meddig lehet és érdemes a nickname-ek mögé bújni? Vannak, akik azt mondják, csak így, ezzel a lenyomozhatatlan anonimitással érhető el és valósítható meg az a szabadság, amire titkon mindenki vágyik, de szerintem ez marhaság. A véleményformálásnál úgy is lehet valaki szellemes, ha nem sért meg senkit, ha nem prasnyálkodik, és nem borít fel minden civilizációs szabályt II. Ramsestől napjainkig. Elismerem, hogy ez a macerásabb út, mert ilyenkor nem elég az, hogy az ember leül a gép elé, és beleveri azt, ami par excellence eszébe jut. Ebben a második esetben írni is tudni kell. Ha pedig az internet annak idején úgy jött volna létre, hogy ez a nickname-ezős algoritmus kimaradt volna belőle, és mindenki kapott volna egy olyan egyedi azonosítót, mint amilyen a személyi szám volt az antivilágban, most nem az lenne a téma, hogy ki gusztustalankodik és ki nem.
 
Nem szeretnék a nagyképűség bűnébe esni, de én negyedik éve folyamatosan publikálok a neten és ezt a tevékenységet a saját, valódi nevem alatt végzem. Igaz, hogy ezzel a módszerrel szinte semmi esélyem sincs kikerülni az Index címlapjára – bár néhányszor ez is megtörtént, ám ilyenkor tudatosan az ő szájuk íze szerint írtam –, a mondanivalómat mégis mindig el tudtam juttatni azokhoz, akiket érdekelt. Sokszor szánt szándékkal túloztam vagy éppenséggel a visszájára fordítottam azt, amit mondani akartam, de ezt a trükköt olyan játéknak vélem, ami az írás megfejtésre váró rejtélye előtt egyfajta ösztönös tisztelgésnek minősül. Éppen ezért mindig halálosan megsértődtem, ha valaki az álnév mögötti fedezékéből olyasmit vágott a fejemhez, amire nem szolgáltam rá. Az én szememben ez közönséges orvtámadás. Szakasztott olyan, mint lesből rálőni valakire, aki a nyílt úton, fegyvertelenül sétál.
 
Privát véleményem szerint az álnév mögül kinyilvánított vélemény nem érdemel nagyobb figyelmet egy eldobott csikknél, de az is igaz, hogy némelyik szinte brillírozik a nyelvi leleménytől és a humortól. Nem tudom, melyik nyom többet a latban: ezt a kicsiny, megmosolyogtató szórakozás, vagy a mocskos szájúak féktelen törtetése?
Idővel talán majd kiderül.  
 

 

www.regenytar.hu

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr262459243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fapuna 2010.11.19. 14:48:30

nekem találóan FAPUNA a nick nevem. szerintem nagyon jó

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2010.11.19. 14:52:16

@fapuna: Szerintem is. Kreatív, szellemes, nagyon ott van :))))

alex4427 2010.11.19. 19:18:34

Az enyém pl. sem nem kreatív, sem nem jó!
De amikor már nagyon untam, hogy nem sikerül regisztrálni, sokadikra ez bejött.
Egyébként pedig - nagyon remélem! -, hogy nem írtam még le egyetlen olyan mondatot sem (nick névvel), melyet ne vállalhatnék személyesen, élőben, valódi névvel. (Melyet egyébként, bemutatkozás gyanánt, ITT meg is tettem!)

jut még eszembe, nem is olyan régen, amikor még nem volt nick, csak névtelen levél! És, mint ilyen nem is volt "vitapartner". Sőt! Megvetendő volt.
De hát, hiába, a fejlődés! (Ez mostan visszájára van fordítva!:))

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.19. 20:24:59

Én úgy tudom, hogy a valóság mindig kiderül, és a neten sem rejtély semmi - hozzáértő emberek előtt. Tehát a nick csak becenév és nem álnév, az ember pedig mögötte - a szavai és mondatai, a stílusa mögött szintén nem bújhat el... azaz önmagát minősíti akkor is, ha saját névvel és akkor is, ha kitalált nickkel adja elő mondandóját. Miután őt magát úgysem látjuk, kizárólag szövege alapján érdemes foglalkozni vele és nem személyével. Ha valaki úgy érzi, hogy álcázni kívánná magát, akkor is minősíti saját magát és igen fontos információkat árul el valódi énjéről. Blog.hun különösen "izgalmas" jelenség az, akinek kizárólag hozzászólásai vannak - önálló gondolatai meg nem. Ahogy az is érdekes, aki csak gondolatokat közöl, de véleményt nem tűr meg az oldalán. Szóval mindenféle megfontolás fellelhető, de izgatni csak az izgat, aki mondani is tud valamit... és szavai jelentéssel bírnak. Ahol pedig értelem is van a közlésben - az már külön szerencse ebben a világban.

Styxx 2010.11.21. 11:22:16

@térfél:
Attól függ. Mondjuk aki nagyon akarná, engem kinyomozhatna, de vannak technikák, amivel teljesen kamuflálható egy internet cím. Elég sokat kommentelek, de nem jellemző, hogy indokolatlanul trágárkodom, (legábbis remélem:-)). Bizonyos fokú netzsiványkodás szerintem még belefér a kommentelésbe, blogolásba, más meg nem.
MS őszintesége előtt most is le a kalappal, mert egy névtelen komment tényleg tud nagyon fájni, még ha nem is halálosan. Na, ezt kell megkísérelni elegánsan visszanyesni.
Szerintem Regénytáros is már bepróbálkozott renickel fricskázni mást, de az is lehet, hogy tévedek. Félreértés ne essék, távolról sem trágár, bántó kommentről beszélek,csak apró szurkapiszkáról, amit azért bölcsebbnek tartott más nickről elküldeni. Ismétlem, lehet, hogy tévedek, és nem ő írta azt a bizonyos kommentet, de még ha igazam is van, akkor is teljes egészében vállalható megjegyzést írt, csak egy kicsit pikírten fogalmazott. Vagyis szép újmagyar szóval élve, nem trollkodott.

Kétkispont 2010.12.05. 10:10:09

Én egy tuti nevet választottam, ebből ugyan nem találja kis senki, hogy ki rejtőzik mögötte!:)... Egyébként nekem is sok kellemetlen élményem volt, ezért döntöttem úgy, hogy a kilétemre utaló néven fórumozok - legalább tudja az illető, pontosan kibe rúg bele!
süti beállítások módosítása