A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.02.01. 11:12 Regénytár

A hátfájás kísértete

Bölcs Salamon azt mondta, mindennek rendelt ideje van, de precíz és alapos felsorolásában nem szentelt kellő teret a hátfájásnak, pedig tapasztalásom szerint most éppen ennek van a szezonja.

A hátfájás szinte elvész a médiafigyelem középpontjában fickándozó sztárnyavalyák között, így például nyomába sem léphet a korunk pestisének tartott új influenzának, vagy a közei rokonának titulált és nála sokkal komolyabban vett derékfájásnak. Akinek fáj a háta, ezt a tevékenységet suttyomban és szégyenkezve műveli, mintha valamilyen erkölcstelenséget követett volna el, amiért ezen a förtelmes módon kell bűnhődnie. Emlékszem, kölyök voltam, amikor egyik rokonomnak alvás közben kiugrott a helyéről a válla. A családunk évekig ezen a történeten röhögött. Sokféle módon megsérültünk mi is – apám egyszer például majdnem elpatkolt, mert a munkahelyén belelépett egy rozsdás szögbe –, de a józan ész szabályaival összeférhetetlennek tartottuk azt, hogy valaki úgy pukkanjon le hátilag, hogy csak egy félfordulatot tesz a saját ágyában.
 
Évekkel később aztán rájöttem, hogy az ember háta egyáltalán nem tréfadolog. Amikor nyolcadik után elszegődtem a faluszéli konzervgyárba, hogy keressek egy kis pénzt az iskolakezdésre, egy uborkás tepsi megemelésekor úgy belesajdult a fájás a hátam közepébe, hogy kis híján elájultam. Évekbe tellett, mire nyom nélkül kihevertem ezt a sérülést, mert bár két-három hét után már nem éreztem a késszúrásszerű fájdalmat, ha ne adj’ isten elfeledkeztem magamról és vigyázatlanul megemeltem magam, a sérülés azonnal kiújult.
 
A derékfájásra adott találatok a Google-on nagyjából 2:1 arányban viszonyulnak a hátfájásra adottakhoz, és ez minden példabeszédnél ékesszólóbban bizonyítja, hogy a fájdalom terén is működnek a rossz társadalmi beidegződések. Nem tehetünk róla, de olyanok vagyunk, hogy csak azt tartjuk fontosnak, amiről sok szó esik, és amit szárnyára kap a média. Ki hallott már olyan hírt, amely egy hirtelen jött hátfájás attakhoz kapcsolódik? A gyógyszerreklámokban szereplők is csak a derekukat meg a térdüket tapogatják, ha valamilyen szuperhatékony kenőcsöt próbálnak ránk sózni, a háttájék jobbára csak sajgó vörös foltként jön elő, és ez ugyebár nem hat meg senkit.
 
Azért mondtam el mindezt, mert pár nappal ezelőtt arra ébredtem, hogy kegyetlenül sajog a bal lapockám alatti térség. Nem a vállam ment ki a helyéből, mert ha kínlódva is de föl bírtam öltözködni, ám az a régi történet a rokonommal menthetetlenül eszembe jutott, és mint egy ócska, molyrágta kísértet, egész nap ott lebegett fölöttem. Aztán, mint mindenki, akinek megválaszolatlan kérdése akad, ráakaszkodtam a netre, és megpróbáltam megtalálni a jelenség magyarázatát. Kalandoztam egy ideig a hátfájásra szakosodott netes fórumokban, de nem lettem okosabb, mert ki erre esküdözött, ki pedig arra.
 
Végül, mint egy apró lakatlan szigettel, egyedül maradtam a saját hátam közepével, amely a szivárvány színeit elém idézve sajgott és lüktetett, mintegy mellékesen azt eredményezve, hogy ne érdekeljen semmi abból, ami a világot széppé és izgalmassá varázsolja. Megpróbáltam fölvenni egy olyan pozitúrát, amely a leginkább megfelelt a hátam diktálta követelményeknek, és reménykedni a mielőbb bekövetkező megváltásban. Talán gyógyszerekkel és kencékkel is meg kellett volna próbálkozni, ám ezekről a tévéből tudom, hogy inkább a derékfájás felé kacsingatnak, úgyhogy hagytam mindent a maga természetes folyományában. Most ott tarok, hogy nem is fáj olyan iszonyatosan kegyetlenül. Csak ha nevetek.
 

www.regenytar.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr181719099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása