A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2009.10.21. 10:47 Regénytár

Magyar okádáskultúra

Ma reggel valaki azt mondta a tévében, hogy a foci egyfajta kultúra, és mint ilyen, híven tükrözi egy adott társadalom tartását és önbecsülését.  Azt már én gondoltam ehhez hozzá, hogy azok az országok, ahol momentán jó a foci, nemcsak büszkék, hanem optimisták is, mert a jó foci olyan a társadalomnak, mint a biopatából főzött enyv a kimozdult asztallábnak: megköt és összetart minden izgő-mozgó fadarabkát.

Ezzel a humánus érzéssel mentem ki a friss hideggel betakart utcára, és rögtön belebotlottam egy a Richter-skála szerinti közepes okádéktócsába, mely a járda mértani közepén virított. A Külügyminisztériumba, a Munkaügyi Bíróságra, esetleg a kanadai nagykövetségre igyekvő, jól öltözött hivatalnokok diszkrét sasszézással tértek ki a képződmény hatósugarából, de senki nem szentségelt, mert az ilyesmi mifelénk, jó Budában egyáltalán nem ritka jelenség.
 
Még mindig a tévében látott beszélgetés hatása alatt az jutott eszembe, hogy nemcsak a foci helyzete és állapota adja vissza egy adott ország kulturális tükörképét, hanem az is, hogy az illető ország honpolgárai hol és hogyan okádnak. Induljunk ki abból, hogy okádani necesse est, bár a magyar alkotmány egyelőre még nem tartalmazza ezt az alapvető emberi jogot, ami nagy kár. Emiatt van, hogy polgártársaink spontánul és rapszodikusan okádnak, mintegy magukban hordozván az évezredes pusztai hagyományok genetikáját. Nem kifejezetten a gyomorrontásból eredő hányásra gondolok, hanem arra, ami a túlzott alkoholfogyasztás egyenes ágú következménye, mert az esetek 99,9 százalékában emiatt kerül sor az utcán sugárhányásra.
 
Tizennyolc éve élek Budapesten, és bátran mondhatom, nem múlik el hét anélkül, hogy ne látnék az utcán legalább egy, de inkább kettő vagy több frissiben keletkezett hányástócsát. Számomra mindez azt bizonyítja, hogy végső ideje lenne már rendet tenni ebben a kérdésben, mert ez szinte már anarchia, ami ugyebár veszélyes társadalmi jelenség. Egész egyszerűen arról van szó, hogy jönnie kéne valakinek, aki a tévében – mert annak van a legnagyobb társadalmi hatása – egy főműsoridőben sugárzott egészségügyi felvilágosító program keretében megtanítaná végre honfitársainkat a világszínvonalú okádás műhelytitkaira. Egy gyorstalpaló kurzust sem tartok lehetetlennek ebben a témában, aminek utána a hallgató mágneses csíkkal ellátott bizonyítványt is kapna, hogy a kocsmákban és a talponállókban igazolhassa: magas színvonalúan ért ahhoz, hol, mikor és hová terítse szét azt a bizonyos matériát.
 
Mindaddig, amíg valamelyik vezető politikusunknak eszébe nem jut, ezt a témát elorozva merészen kijelentem, hogy megfelelő okádáspolitika nélkül ez az ország inkább a despotista viszonyairól ismert kelethez, mintsem a polgári demokráciáról elhíresült nyugathoz fog csatlakozni.  Mivel az idősebb generációval már úgysem lehet mit kezdeni, talán az utánpótlás-neveléssel kéne próbálkozni, jól jönne például egy akadémia, ahol legtehetségesebbjeink neves külföldi szakemberek segítségével és iránymutatásával csiszolhatnák tudásukat. De az igazán üdvös az lenne, ha kijelölnénk egy napot, és kineveznénk az Utcára Okádás Nagy Nemzetközi Manifesztumának, hogy egy igazi, lampionos, kínai sárkányos és sramlizenés fiesta keretén belül egy teljes napig mindenki ott és oda okádhasson, ahová az úri kedve tartja. Ettől már csak egy apró lépés a most még hipotetikus, de valljuk be, óriási lehetőséggel kecsegtető okádásturizmus, amiben Budapest utcáit látva már most is eléggé ígéretesek vagyunk.  

www.regenytar.hu

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr921465004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2009.10.21. 11:49:59

akkor így délidőben: Jó étvágyat mindenkinek!...:)

atomrebel 2009.10.21. 12:11:33

mindenki odahány ahova épp jólesik

ugyebár?

vasziljevics 2009.10.21. 12:11:50

@kk_kk: nem baj, én jót mosolyogtam rajta :)

Hollandi · http://oranje.blog.hu 2009.10.21. 12:15:57

ez nem csak kávé mellé talált, hanem másnapra is :P

JohnWatt · http://allas.dolgok.com 2009.10.21. 12:28:53

Nekem a kép tetszik a legjobban!

(jud) 2009.10.21. 12:57:25

Nagyszerű írás! Gondolkodtató... Persze, akinek nem inge... :)
Ez a baj, hogy mindenki épp... ahova... Miért is?

átlátó 2009.10.21. 13:01:14

A frissen hullott hóra kell hányni. Azon mutat jól.

Hertelendi Boldizsár 2009.10.21. 13:07:38

jóebédhez szól a móka...
egyszer rám is rámjött az utcán, elkaptam valami jó kis vírust vagy bacit nem is tudom már, a lényeg az hogy gondoltam egy napi küszködés után elmegyek dokihoz, "Baj nem lehet!" felkiáltással, mert már minden kijött belőlem az elmúlt egy nap alatt... Elkövettem azt a hibát, hogy indulás előtt meigittam egy nagy pohár teát, mert baromi szomjas voltam. Na kocsiba be, orvosi rendelő előtt kiszáll, de alig tettem két lépést éreztem hogy hajj kitörőben van a vulkán. Gyorsan megcéloztam egy utcán lévő kukát, bekergettem a rókát az odúba és mint aki jól végezte dolgát bementem a dokihoz... Azóta sem felejtem el a járókelők arcát... ;-))))

Betteli 2009.10.21. 13:10:52

igen! azt nem értem, miért nem lehet kukába, ill. ha van fű, akkor oda??

Mikrobi 2009.10.21. 13:29:46

Jó harsányra próbáltad venni a hangnemet, de csak pár jópofának szánt, de tévesen használt kifejezésre telt: hideggel betakart utca, hányásméret a Richter-skála szerint számolva, a hányástócsa hatósugara, sugárhányás alkoholtól (sugárban hányni csak idegrendszeri okok miatt lehet, pl. agyrázkódás).

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2009.10.21. 13:40:45

Látod, épp erről beszéltem :)

gelsystem 2009.10.21. 13:44:22

@Mikrobi: ezt cáfolom.............alkoholtól simán lehet sugárban hányni.....pont múlt szombaton kiviteleztem otthon a angy fehér mikrofonba.........
és mikor már csak a meleg levegő jött, vagy már az se, akkor kellemes volt a jéghideg fajanszot ölelgetni, mert az olyan meghitt, és megnyugtató:):):):)

hacsu 2009.10.21. 13:52:26

Ez az írás egy metafora. Az okádás átvitt értelemben azt jelenti, hogy mindenki mindenhová bebugyog a véleményével, ha van értelmes mondanivalója, ha nincs. Hiba lenne a naturális oldalával foglalkozni, mert az szinte nincs is. :))))))

Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2009.10.21. 13:54:43

Szerintem azért az utcán hányásnak nem csak magyar hívei vannak. Jut itt lehetőség más népek jeles képviselőinek is gyomortartalmat üríteni egy-egy jelentősebb italszámla kiegyenlítése után. No meg a Kossuth tér környékén is el tudom képzelni az esetet, akár színjózanul is.
süti beállítások módosítása