A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2009.09.30. 10:54 Regénytár

Egy csúnya vereség anatómiája

Tegnap megfogadtam, hogy nem nézem meg a Debrecen BL meccsét, mert amúgy is magas a vérnyomásom, és ez a kínlódás, ami a magyar fociban végbemegy, nem ér meg egy gutaütést. De aztán mégis odaültem a tévé elé, abban reménykedve, hogy megismétlődik a liverpooli csoda, és megússzuk eggyel vagy kettővel. A fejleményeket mindenki tudja, így nem is foglalkoznék velük, mert ehhez nincs mit hozzátenni, de elmesélem egy nagyon ideillő fociélményemet, hátha olyasvalakinek is a fülébe jut – vagy inkább a szeme elé kerül –, aki ennek a foci mizériának újszerűbb megközelítésére vágyik.

Mi tagagás, világ életemben nagy focirajongó voltam, és amikor még nem nyomtak le az évek meg a kilók, magam is megpróbálkoztam a labda bűvölésével, de őszintén szólva, a szürke átlagnál többre sosem vittem. A legtöbb, amit ezen a téren elértem, a szövetkezet csapatának tartalék státusa volt, ami azért mégiscsak valami, mert a falu csapatából kiöregedett félprofi játékosok itt vezettek le. A szövetkezeti gárda tehát javarészt rutinos vén rókákból állt, és a maga színvonalán jelentős játékerőt képviselt. Ugyanebben az időben falunk focicsapata, a Sloboda aranykorát élte, csakúgy, mint a kölcsönökből virágzásnak indult Jugoszláv nemzetgazdaság. A szövetkezetünk is nagyon jól állt akkoriban, ráadásul olyan igazgatónk volt, aki nemcsak imádta a focit, hanem értett is hozzá. Neki köszönhetően állt össze az a gárda, amely rövid idő alatt félelmetes hírnévre tett szert a környéken.
 
Nekem ebből csak a meccsre járás jutott, meg az, hogy részt vehettem a szövetkezeti csapat edzésein, ahol szorgalommal és lelkesedéssel próbáltam ellensúlyozni a labdával kialakult ambivalens viszonyomat. A Sloboda játékosait figyelve rájöttem, hogy a focihoz elsősorban idegek kellenek, mert aki magabiztos, megtalálja a módját, hogyan játssza ki a nála gyorsabb és ügyesebb ellenfelet. Ezek a szláv fiúk pedig büszkék és magabiztosak voltak a végtelenségig. Ha hozzájuk került a labda, sosem szabadultak meg tőle pánikszerűen, hanem eljátszogattak vele, mint macska az egérrel. Még a ritkán bekövetkező vereségek is belefértek ebben a képbe, mert azok is férfias, büszke kikapások voltak, hasonlatosak a népek sorsát befolyásoló, önfeláldozással megszentelt vesztes csatákhoz.
 
Mindezek ismeretében, és szem előtt tartásával a szövetkezeti csapat edzője egy meleg augusztusi délutánra felkészülési meccset beszélt meg ezekkel a sztárokkal, akik úgy jártak-keltek köztünk, mint a földre szállt olümposzi istenek. Úgy emlékszem, erre az 1970-es évek második felében lezajlott meccsre, mintha tegnap lett volna, mert a szabadságolások miatt kezdőként léptem pályára. Lehetett vagy harminc fok, és ez mindenkit megfogott egy kicsit, de kiváltképp a rám vigyázó bekket, mert rögtön a meccs elején egy laza megkerülős csellel faképnél hagytam, és egyedül nyargaltam a kapu felé. A pályán nagy és kusza volt a fű, ha megtoltam benne a labdát, szinte megállította, ezért a bekk pillanatokon belül utolérhetett, és fölvághatott. Annyira megijedtem ettől a lehetőségtől, hogy a tizenhatos sarkáról rádurrantottam. Fölment az ég alá.
Két perc múlva szöglethez jutottunk, és én is bemerészkedtem az ötösre, bár a fejjáték sosem volt az erősségem. De a szerencse megint odaszegődött mellém, mert előttem ketten fölugrottak, a labda meg átszállt fölöttük, és lepottyant a lábam elé. Annyira meglepődtem, hogy négy méterről mellé pöccintettem.
 
Ez volta csapat utolsó lehetősége azon a meccsen, mert a sztárok lassan, de biztosan nekikezdtek focizni, és nyolc nullra megruháztak bennünket. Végigjátszottam a mérkőzést, de a mellépöccintés után labdához sem értem. Amikor lejöttünk a pályáról, az egyik legnagyobb sztár, a második ligát is megjárt Hernyák Bózsó odajött hozzám, és öblös hangon kijelentette: ha egy kicsit magabiztosabb vagyok, és az elején berúgom azt a két ordító helyzetet, nem lesz ennyire sima az ügy. Nem volt kedvem vitatkozni vele.
 

(Több ilyesmi: www.regenytar.hu )

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr101417639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása