A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2010.11.30. 14:22 Regénytár

A villanyszerelők mennybemenetele

Nem gondoltam volna, hogy eljön az idő, amikor büszke leszek hajdan volt villanyszerelő mivoltomra. Már Lech Walesa karrierjének felfelé ívelése idején sem nagyon restelkedtem amiatt, hogy drótos vagyok, hiszen a lengyel rendszerváltás kulcsfigurája is jóban volt a fáziskeresővel. De most az is kiderült, hogy a villanyszerelés rendkívül nagy anyagi megbecsülést kiváltó tevékenység. Az egész planétát körbeutazta ugyanis az a hír, hogy Franciaországban eddig ismeretlen Picasso-gyűjtemény került elő egy nyugdíjas villanyszerelő padlásáról. Az öreg szaki az 1970-es években maszekolgatott egy kicsit a művész otthonában, és ez a meló olyan jól sikerült, hogy Picasso elhalálozása után az özvegye egy egész mappányi rajzot és grafikát ajándékozott neki. A gyűjtemény összértékét 60 millió euróra saccolják, ami igazán szép summa néhány konnektortért és egy megpatkolt biztosítékpatronért.

Büszke vagyok erre a fazonra, mert bebizonyította számomra, hogy a villanyszerelés mégsem egy a sok tucat szakma közül, hanem oldalágon a kreatív művészetekkel tart rokonságot. Azokban az időkben, amikor fiatal, cselédkönyves drótosként magam is maszekolással próbáltam kiegészíteni a silánynál is silányabb fizetésemet, még csak a közelébe sem kerültem annak, hogy ilyen értékes ajándékot kapjak. A villanyszerelést a sors által rám testált nyűgnek éreztem, és megpróbáltam minél magabiztosabban cipelni a terhét. A munka jellegéből adódóan sokszor forgolódtam dohos levegőjű padlásokon, ahol szanaszét heverésztek a vastag porréteggel betakart régiségek, vagy olyan pincékben, fészerekben, raktárakban, ólakban, istállókban és hulladékgyűjtőkben, ahol egy kis ráfigyeléssel biztosan előkerült volna egy-két hazavihető holmi, de isten bizony, soha nem merült föl bennem a lopás gondolata (a cégből természetesen én is hazavittem a villanykörtéket meg a biztosítékpatronokat, de az más tészta).
 
Azért mondom el mindezt, mert sokéves villanyszerelői tapasztalatokkal a hátam mögött megpróbálom földeríteni ezt a kétségtelenül misztikus titkot, amelynek két szembetűnő eleme van: 1) miként tett szert a szaki arra a műgyűjteményre, 2) ha szert tett rá, miért őrizte ilyen hosszú ideig? Nem kétséges, hogy a villanyszerelők közt is van mindenféle ember: akad olyan, aki egy vacak szigetelőszalagot sem lopna el, de akad olyan is, aki szemrebbenés nélkül megmanipulálja a villanyórát. Elképzelhető, hogy ez a szerencsés nyugdíjas az utóbbiak táborát gyarapítja, bár velem született Sherlock Holmes-i képességeim azt súgják: ebben a történetben a feleségnek - akit tán Jacqueline Roque-nak hívtak - kulcsszerepe van. Na mármost, ha ez az anonimitásba burkolózó villanyszerelő összejött Jacqueline-nel, és jól is teljesített nála, rendkívüli mértékben elképzelhető, hogy az a rajzokkal teli mappa ajándékként került a tulajdonába. A baj csak az, hogy az én széleskörű villanyszerelői tapasztalataim mást mutatnak. A javítást, szerelést igénylő menyecskék, a közhiedelemmel ellentétben nem a dolog magától értetődő természetességével hódolnak be egy csavarhúzókkal és kombinált fogókkal felszerszámozott villanyszerelőnek. Aki ennek az ellenkezőjét állítja, tőrőlmetszett módon hazudik. A menyecskék elsősorban innivalóval kínálják a mestert, nem pedig mással. Ha mégis ez történik, annak előzményei vannak.
 
De igazából nem az számít, hogy a barátunk milyen módon tette magáévá ezt a vagyont érő gyűjteményt. A lényeg az eszmei mondanivalóban van, ami azt domborítja ki, hogy a villanyszerelés olyan tevékenység, amely alkalmasint okot szolgáltathat a fejedelmi ajándékozásra. Ez a remény éltessen sokáig minden villanyszerelőt erőben, egészségben.

 

www.regenytar.hu

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr372483573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kuci56 2010.12.02. 15:45:00

Hát én is nagyon sajnálom,hogy csak egy ilyen kis nímand falusi drótkukac vagyok.Képzeld el öcsém,micsoda lehetöségek vannak olyan helyeken,mint a leírtak!Hu-hu-hu-hú!!!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.12.02. 20:42:09

jaj már! :) - örüljünk csak az előkerült Picassoknak! Miért kell máris arra gondolni, hogy a házi javításokon túl, mást is tehet egy jó szakember a gazdasszonykával... Inkább azon rettegek, hogy lesz-e még villanyszerelőnk, víz és gázszerelőnk, kőmívesünk.... Picassoból egy elég volt, de az utóbbiakra nagy szükség lesz még.

kuci56 2010.12.03. 19:21:50

@térfél: Teljes mértékben egyetértek veled,nem is a képzömüvészeti munkákra,sem pedig a háziasszonykákra gondoltam,hanem a rajzokért kapható stexre.Sok élet villanyszerelöi munkájával sem kereshetnék annyit!

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.12.04. 12:16:52

Értelek kuci56 - de az a rohadt pénz semmit nem ér, értelmes elfoglaltság és kellemes közérzet nélkül... nekem ennyi bajom van csak - rossz irányban gondolkodunk és értelmetlenségeket teszünk, miért? egy csereeszközért odadobjuk az egyéni jól létet... marhaság! Inkább szeretnénk magunkat és kellemes tevékenységeket csinálnánk! De nem! - pótcselekszünk pillanatnyi ... fene tudja mikért... és állandóan mások életébe bámulunk bele.

kuci56 2010.12.05. 15:58:56

@térfél: Namármost,hogy valamit tudj rólam,nem szeretném magam anyagiasnak bemutatni,mivel egyáltalán nem vagyok az.Én is azt tartom,hogy a pénz nem minden.Boldog eddigi életem van,aranyos feleségem,aki egy szuoer feleség,családanya.Továbbá két gyermekem,akikkel teljesen meg vagyok elégedve.Soha sem vágytam nagy vagyonra,de sajna az itteni(szerbiai(helyzet most úgy áll,hogy nagyon szívesen elfogadnék valami hasonlót,mint a szóban forgó villanyszerelö.
süti beállítások módosítása