A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2009.12.04. 12:18 Regénytár

A megtalálás művészete

Apámnak volt egy kollégája, akiről az a hír járta, hogy rengeteg mindent talál az utcán. Ez a fickó ugyanúgy kaptatott előrefele, ahogy a jobbszélsők a focipályán, azzal a különbséggel, hogy ő nem a mellette húzódó fehér vonalat, hanem a járda meg a fal találkozási pontját leste. Máig emlékszem apám irigységtől szürke arccal előadott beszámolóira, amelyek azt taglalták, hogy a komája már megint milyen értékes madzagokra, szögekre és kabátgombokra bukkant. De egyszer a káröröm is megvillant apám ádáz szemében: a cimborája aznap, a hajnali derengésben szarba markolt. Azt hitte, hogy buksza.

Leszámítva ezt az esetet, apám országos, jó komájának isten adta tehetsége volt a lepottyant holmik detektálásához. Az is alátámasztja ezt, hogy egy alkalommal, amikor a vasúti sínek közt bóklászott, és a síkos fémen elesve úgy belevágta a fejét a vasba, hogy a füle tőből lemetsződött a helyéről, a saját cimpáját is minden nehézség nélkül megtalálta. A baleseti ügyeleten azon melegében vissza is varrták neki, par excellence.
 
Ez az égvilágon mindent megtaláló ember úgy kísérte végig a gyerekkoromat, mint valami átok. Hiába jártam én is leszegett fejjel, az összeaszott kutyaszaron kívül soha, semmit nem találtam, kivéve azt, amikor, észrevettem a földön egy gyűrött ezrest. Apró kis semmiség volt mindahhoz képest, amit apám azóta agylágyulást kapott és megboldogult kollégája Szent Péter lába elé le tudott pakolni, de énbennem lángra lobbantotta a reménykedés szikráját. Úgy voltam vele, találhatnék például egy hanyagul elszórt pénzeszsákot is, bár ez csak elméleti lehetőség, mert az ilyesmit ugyebár nem szóringálják szét az utcán. De ez a sokat ismételt óhaj úgy látszik, hatott az égiekre, mert ma reggel, szinte még a hajnali szürkületben, találtam egy igazi, megtestesült női táskát!
 
Először azt hittem, csak egy újabb adag canis merde, bár annak semmilyen szín alatt nem lehet ennyire szabályos négyzet alakú formája. Ilyen geometriai előfordulások, mármint, hogy valaminek szabályos, mértani alakja van, és mégsem az intelligencia műve, legutoljára a Marson fordultak elő, ám azt az erózióval könnyedén meg lehet magyarázni. Aztán kiderült, hogy egy kis színháztáskáról van szó, amit a nők a hónuk alatt cipelnek, és a ritkánál is ritkábban tartanak benne vaskos bankjegykötegeket. Muszáj volt kissé megtaposnom, hogy a közvetett tapasztalatszerezés módszerét alkalmazva megállapíthassam: van-e benne valami. Mivel ellenállás nélkül passzíroztam le az aszfaltig, biztos voltam benne, hogy éppen annyira üres, amennyire annak látszik. Innentől pedig világos volt, hogy ezt a dolgot valahol, valakitől ellopták, és miután kipakoltak belőle mindent, a nagy ívben elhajítás módszerével szabadultak meg tőle.
 
Ez volt az a pillanat, amikor megértettem, miként érezhetett apám kollégája azon a számára rossz emlékű hajnalon. Restelkedve kotródtam el onnét, de a sarokról azért még visszaküldtem egy fájdalmas búcsúpillantást. Nem akartam hinni a szememnek: egy testes bácsi éppen azon mesterkedett, hogy minél kisebb derékhajlással fölhalássza a földről a táskát. Sosem fogom megtudni, hogy hazaérve áldotta-e a szerencséjét.
 

www.regenytar.hu

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr471573436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megvakarom 2011.04.26. 10:53:43

Emberrel esik meg! A hétvégén elolvastam e blog 2009-es termését, megfejelve a Tranzitszállóval. Gyűjtővé válok!

Regénytár · http://www.regenytar.hu 2011.04.26. 16:21:47

Hát ez igazán jó hír! Eloszlatja a rengeteg kételkedésem egy részét, és a helyébe ültet egy rikító színekkel kipingált táblát, ami az áll: talán mégis érdemes ezt folytatni. :)

megvakarom 2011.05.29. 13:29:16

Mostanra az egészet végigolvastam, a függőség jeleit vélem felfedezni magamon.
süti beállítások módosítása