A kávézacc szlogenje

Az itt olvasható írásokat kávé mellé, gondolatébresztőnek szántam. Egyaránt alkalmasak lehetnek pár perces munkahelyi lazításra, stikában végzett iskolai netezésre vagy mackónadrágos, papucsos otthoni kikapcsolódásra. Mindezt szem előtt tartva igyekeztem olyan témákat találni, amelyek megfelelnek a kávéivás különlegesen elmélyült hangulatának, ezért csak azt írtam le, ami eszembe jutott.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

  • Quirke Swes: Ui.: valószínű ha én írnék ilyen dolgokat, amiket a megoldókulcs felsorakoztat tanár úr egy szép h... (2013.03.05. 07:17) Éretlenségi tétel
  • Intizar: Nem sikerült megtalálnom sem a német sem a nemzetközi sajtóban annak nyomát, hogy Müller "nyilváno... (2012.11.25. 23:34) Herta Müller megmutatja
  • mistér: Kár érte, hogy a wc zárva van. (2011.10.16. 20:10) Avé Cézár Vavan
  • IGe: A Szórakoztató Valláskritika oldalon megosztottuk www.facebook.com/szorakoztato.vallaskritika (2011.10.04. 19:30) Képszámlálás
  • dezintegra: Ez mekkora volt :) Egyik legjobb, amit itt olvastam. (2011.07.19. 22:05) A férfiak látása

Majoros Sándor jegyzetei

2009.11.02. 10:29 Regénytár

Mindennapi szemetünk

Valóságos horrornak voltam szemtanúja szombaton reggel társasházunk lépcsőházában. Miközben a világ borzalmairól mit sem sejtve vásárolni indultam, észrevettem, hogy az egyik nemrég odaköltözött lakó jókora nejlonnal igyekszik a szemeteskuka felé. Ha történetesen emberi végtagok kandikálnak ki abból a nejlonból nem szólok egy szót sem, mert az teljesen rendben van, hogy egy tetemet helytakarékosan földarabolva visz le a kukába valaki, ám a szomszédom abszolúte ép cipős dobozokat készült kidobni, éspedig úgy, hogy a maguk dimenziórabló módján egészben hagyta őket.

Ekkora gyökérséget még Moravicán sem láttam, pedig ott tarack is volt bőven, az pedig a gyökéreresztés világbajnoka. Ép cipős dobozokkal telezsúfolni azt a tizenkét lakásra jutó egy szál kukát, olyan, mint seggest ugrani abba a tócsába, amelyből hosszú sivatagi vándorlás után éppen inni szándékoztunk. Szerencsére sportember vagyok és gentleman, így nem szekáltam magam. Minek vitába bocsátkozni valakivel, aki szemmel láthatóan nincs beszámítható állapotban, vagy ha mégis, akkor a beszámíthatóság szintje jócskán alul van méretezve. Bosszúsan mentem ki a szemétmentességéről egyáltalán nem híres Medve utcára, és azon kezdtem gondolkodni, hogy a képmutatás és a tévúton járás furcsa elegyítésének vagyok szemtanúja, és ez abból fakad, hogy nem úgy viszonyulunk a szeméthez, ahogy kéne. Úgy teszünk, mintha ez az egész csak egy bagatell semmiség lenne, és csak akkor derül ki, mennyire fontos és meghatározó tényezője az életünknek, ha valami miatt a nyakunkon marad. És ha már itt tartunk: ha gondolataink rendezgetésével annyi időt töltenénk, amennyit a szemét előállításával, akkor Einsteinek lennénk mind egy szálig. Olvastam valahol, hogy minden frissiben előállított termékről azonnal lekerül tíz-húsz százalék szemét, mihelyst megvásároljuk, hosszú távon pedig maradéktalanul érvényes az a megállapítás, hogy minden termékből előbb vagy utóbb szemét keletkezik. Kell ennél ékesebb bizonyíték arra, hogy a szemét a világ mozgatórugója?
 
Éppen ezért lenne szükség az oktatás alapvető megreformálására, és a szemetelést fölvenni a tantárgyak közé. Nem csak a dolog elméletét és fejlődéstörténetét kéne az eddigieknél jobban megismerni – hiszen az egyik legdinamikusabban fejlődő világjelenségről van szó –, hanem az erkölcsi oldalát is. Aki elvégezne egy ilyen képzést, nemcsak a szemétkedés terén jutna magabiztos és koordinált mozgási képességekhez, hanem tisztába jönne ennek az egésznek az etikai oldalával is, például tudná, hogy nem ildomos üres cipős dobozokkal elvenni a helyet mások szemetétől, mert az ilyen cselekmény minimum szemétség, maximum pedig bűntett.
 
Azt a kérdést azért nyitva hagynám továbbgondolásra, hogy ha ez az intézményesített szemetelés oktatás meg is valósulna, vajon mennyire lenne szemétmentesebb a világ? Abból viszont nem engedek egy jottányit sem, hogy ha a szomszédom érettségi bizonyítványán díszelegne legalább egy kettes, mondjuk kukafeltöltési ismeretekből, akkor biztosan nem barmolt volna ki velem ennyire. Mert ezek után az én szemetemnek már nem maradt hely abban az egy szál kukábban, és ezzel válaszút elé kerültem: kiszedhettem a szomszédom cipős dobozait, és helytakarékosra alakíthattam át őket, vagy elpartizánkodhattam a szemetemmel a közeli építkezéshez és belehajíthattam a konténerbe. Végül egyiket sem választottam, inkább hermetikusan lezártam a szemetes zacskómat, és elraktároztam a spájzban, abban reménykedve, hogy holnap úgyis kiürítik a kukát, és majd megpróbálok éberebb lenni.  Elvégre sportember vagyok és gentleman.  
 

www.regenytar.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kavezacc.blog.hu/api/trackback/id/tr231492582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása